۱۳۸۷ شهریور ۲۹, جمعه

مرگ و زندگی از نوع مغزی

 


پزشك ايراني بيمار فلج مغزي را به حيات دوباره بازگرداند


بيماري كه دچار فلج مغزي شده بود با ابتكار پزشك يكي از بيمارستان‌هاي تهران، به زندگي طبيعي خود بازگشت. فردي به نام «عسگر فرجي» كه چند روز پيش دچار فلج مغزي شده بود پس از انتقال به يكي ازبيمارستان‌هاي تهران، از سوي پزشكان متخصص مشكوك به مرگ مغزي معرفي شد.



سرانجام اين بيمار توسط نزديكان به بيمارستان ديگري در تهران منتقل شد و پس از بررسي‌هاي كامل و همچنين گزارش بيمارستان قبلي، پزشكان تأييد كردند كه وي دچار فلج مغزي شده است.
از آنجايي كه تاكنون درماني براي افرادي كه دچار فلج مغزي مي‌شوند، وجود نداشته است، يكي از پزشكان بيمارستان كه عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ايران نيز هست، كار درماني وي را به عهده گرفت و سرانجام پس از آن‌كه بيمار يادشده سه روز در اغما به سر مي‌برد، موفق شد وي را به حالت عادي بازگرداند.



محمدحسن همايي، متخصص بيهوشي و فوق تخصص مراقبت‌هاي ويژه كه پزشك معالج اين بيمار است، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس گفت: پس از آن‌كه تيم پزشكي معالج اين بيمار به اين نتيجه رسيد كه وي دچار فلج مغزي شده است، معالجه وي را آغاز كردم و در بررسي‌هاي خود به اين نتيجه رسيدم كه داروي اريتروپوئيتين كه يك داروي كليه است را به وي تزريق كنم.
وي ادامه داد: از آن جا كه اين دارو با دوز بالا تاكنون به بيماري تزريق نشده بود و بر اساس مطالعات قبلي خود به اين نتيجه رسيدم كه وي بايد از اين دارو بهره‌مند شود لذا پس از آن‌كه موضوع را با پدر بيمار در ميان گذاشتم و رضايت وي را جلب كردم، در يك دوره سه روزه اين دارو را به وي تزريق كردم و روز چهارم، بيمار در ميان بهت همه پرستاران بخش مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان اقدام به نشستن كرد.
همايي افزود: پس از به هوش آمدن اين بيمار، تمام كادر بيمارستان علاوه بر خوشحالي، حيرت زده شده‌اند و پرسنل بيمارستان در جريان اين موضوع قرار گرفته‌اند.



 حال اين بيمار خوش شانس هم‌اكنون رضايت‌بخش بوده و بنابه گفته پزشك معالج وي، هم‌اكنون در بيمارستان قدم مي‌زند و همچنين غذا مي‌خورد. 


 با توجه‌ به اين‌كه تاكنون هيچ بيمار فلج مغزي بهبود نيافته است، اقدام اين پزشك مي‌تواند به عنوان يك موفقيت ارزنده در حوزه پزشكي محسوب شود.


منبع سایت ایرانیان انگلستان 


بعد نوشت : تا نظر متخصصین امر چه باشد ؟


یک خبر مخدوش: "بیمار فلج مغزی به زندگی بازگشت"! - مرکز روزانه آموزش و توانبخشی مهدیه همدان


اظهارات پزشك معالج بيمار فلج مغزي بهبود يافته - الف


پزشك ايراني بيمار فلج مغزي را به زندگي دوباره بازگرداند -تابناک


پزشك ايراني بيمار فلج مغزي را به حيات دوباره بازگرداند  - فارس


بيمار فلج مغزي به زندگي بازگشت - جام جم 


 

۷ نظر:

  1. سایت تابناک گویا این بیمار رو «مرگ مغزی» اعلام کرده بود که به خاطر عواقب‌اش عوض کرد و «فلج مغزی» نوشت. اگه مرگ مغزی بوده که همه چیز زیر سوال میره.

    پاسخحذف
  2. سلام.راستش در این خبر کمی جای شک هست.بنظرم آن تشخیص اولیه درست نبوده.احتمالن در کما بوده و برگشته.

    پاسخحذف
  3. مرگ مغزی .. فلج مغزی .. چه تفاوتی میکنه ؟

    مهم اینه که این جوون دوباره به زندگی برگشته ...

    اونم در این ایام عزیز و ارزشمند ...

    از خوشحالی قلبم فشرده شد ... خدا رو هزار مرتبه شکر ....

    پاسخحذف
  4. آقا از شما بعید بود که همون تیتر رو تکرار کنی.....مرگ مغزی کلا یه چیز دیگه ست...اینجوری هم توقع مردم میره بالا...هم ملت فکر می کنن که دیگه نباید اهدا عضو بشه....فلج مغزی درسته

    پاسخحذف
  5. سلام
    از طریق گوگل به وبلاگ شما هدایت شدم!
    دوستان عزیز این بیمار نه مرگ مغزی بوده و نه فلج مغزی!
    کسانی که ادعا می کنند بیمار فلج مغزی را به زندگی بازگردانده اند اصلا" نمی دانند فلج مغزی یعنی چه!
    به مطلب وبلاگ اینجانب در مورد این خبرمراجعه نمائید.
    http://mrec.blogfa.com/post-152.aspx
    ارادتمند جوادی کارشناس ارشد کاردرمانی

    پاسخحذف

نظرتان راجع به این مطلب چیست ؟