۱۳۸۷ مهر ۵, جمعه

بازی با شهر بازی !



 


شهر بازی شهرشما چه ریختی یه ؟ مال ما این ریختی یه !


تا به چن روز پیش اهر یک شهر بازی یا بهتر بگوییم یک (د ِه بازی! ) بیشتر نداشت آنهم در نزدیک مقبره شیخ شهاب الدین اهری و در محوطه ای بسیار کوچک و با امکاناتی در همان حد یک (د ِه بازی) و نه شهر بازی برای اینهمه بروبچه اهری . تا اینکه کارشناسان و اندیشمندان و شورای شهر و شهرداری و  مهندسین جلیل و جلیله از این امر منزجر گشته و با هزینه ای نا گزاف ! جای دیگری را برای ایجاد تفریح خانه ! فرزندان بیچاره این شهر در نظر گرفتند و آنجا را شهر بازی کردند و امکاناتی در حد یک (بخش بازی) (نه شهر بازی و نه د ِه بازی) را آنجا برقرار کردند . خب تا اینجاش دستشون درد نکنه که بفکر تعالی روحی بچه های شهرمون بودن.


 امروز برای اولین بار و بر حسب اتفاق با یکی از دوستان گذرمان به آنجا افتاد . شوکه شدیم . البته سکته رو نزدیم . و در همین رابطه حقیر را سوالی در بر گرفت و آن اینکه با اینهمه جاهای خوب در اطراف شهر ٬ شهربازی رو آوردن اینجا درست کردن چرا ؟


به نظرتون این شهربازی مون در کجا قرار داشته باشه خوبه . توضیح میدم الانه : در ورودی شهر از طرف تبریز به اهر .  که درضلع شرقی آن قبرستان حاج معین قرار دارد ! یعنی فرض بفرمایید بچه زبان نفهم آدمی وقتی در  اوج آسمان شهر و در روی چرخ فلک است و دارد  چیچی کیفی را مزمزه میکند چشمش به قبرستان است و یا تابوت و یا مرده ای که از زیر پایش به آنجا حمل میشود  و یا مرده شور خانه . اینجوری بچه هِ شاشبند میشه اون بالا که (  مهندس کارشناس عزیز ؟ یه زنگ میزدین به یه نفر که سیکل داره لااقل ؟ شورای شهر جانمان ؟ جا قحطی بود دادا ؟ راستی معنی کار کارشناسانه چیه ؟ ) 


 ولی کار که به اینجا ختم نمیشود . میگین چرا ؟ چون ضلع شمالی این شهربازی درست چسبیده به ترمینال مسافربری شهر . یعنی بچه ات رو باید از اون کوچیکی به دود و دم عادتش بدی دیگه . تازه مگه مسافرا ٬ راننده اتوبوس و شاگرد شوفر نیاز به تفریح ندارن . بگذریم


حالا حدس بزنین از طرف غرب به کجا متصل باشه حال بیشتری میده ؟ منظور اینه که نور علا نور میشه


 د ِ نه دیگه . درست حدس نزدین . از طرف غرب هم چسبیده به جایگاه سوختگیری گاز  ( CNG )برای اتوموبیل ها . آقا بشتابید که این شهربازیمون دیدن داره .


ما که هیچ جامون نمیسوزه ! بقیه حرفا با عکسا .



عکس در سایز بزرگ اینجاس (ورودی مشترک ترمینال مسافربری و بازیشهر! )



عکس درسایز بزرگ اینجاس ( شهربازی در دیوار به دیواری جایگاه سوختگیری)



عکس در سایز بزرگ اینجاس . ( تابلوی ورودی شهر بازی در محوطه حیاط ترمینال)



عکس در سایز بزرگ اینجاس . ( همجواری قبرستون و ترمینال و بازیشهر !)



این آخری محض مزاح میباشد و توضیحی ندارد . اینجا دست به آب ِ ترمیناله ! و بخاطر تربیت خانوادگیمون عکس در سایز بزرگ ارائه داده نمیشود . 

۱۰ نظر:

  1. آقا مبارک باشه شهربازی!

    پاسخحذف
  2. آقای اهری روز افتتاح نمی دانی چه اوضاعی بود. ما وقتی چیزی را پیدا می کنیم آن را در قیاس با نداری پیش از آن بزرگ می یابیم. ساعتی که آن جا باشی ادبیات جوانان و نوجوانان سوار بر چرخ فلک مقدار عقب افتادگی و ضعف را نشان می دهد. اما به هر حال باید باشد تا شهروندان فرهنگ استفاده اش را فراگیرند.
    و اما از مسئولان امر. همین حرکت نیم بند شهرداری عقیم مانده است. ما زیرساخت های لازم را به ویژه از نظر فرهنگی برای توسعه فراهم نداریم و خیلی معضلات دیگر. کلاَ همه چیزمان به همه چیزمان می آید!

    پاسخحذف
  3. سلام.الحق و الانصاف یه نظر کارشناسی عالی دادین.یعنی اونایی هم که این طرحو کارشناسی و تصویب کردن تا این حد کالبد شکافیش کرده بودن ! ! !

    پاسخحذف
  4. به نظر من این هم برای اهر زیاد
    مردم اهر خیلی بی تفاوت نسبت به وضعیت شهر و... برای همین عقب مانده از دیگر شهرها

    پاسخحذف
  5. آقا جان همه چیز ما از مرده‌هاست. اصلن این جزیی از مرام ماست که شخص تا زنده است، محل سگ هم باو نگذاریم تا بمیرد و خیالمان راحت شود بعد او را در روز ختمش به عرش ببریم که ال بود و بل بود.

    پاسخحذف
  6. شايد براي رفاه مردم خواستند زيارت اهل قبور و تفريح بچه هايك جاباشد .

    پاسخحذف
  7. سلام
    دقت نظر شما ستودنی است
    در انتخاب محل برای کارهای عمرانی اعم از فرهنگی - صنعتی - کشاورزی - شهر سازی و غیره تکنیک هایی هستند که می توانند راهگشا باشند با استفاده از سامانه اطلاعات جغرافیایی و سنجش از دور که فکر می کنم برای کارشناسان جغرافیا خیلی غریب نباشد می توان بهترین سایت ها را برای چنین فعالیت هایی انتخاب کرد ولی حیف که ما در قرن چهارده زندگی می کنیم نه قرن بیست و یک
    برقرار باشی و سبز

    پاسخحذف
  8. در رابطه با کوفت بازی اهر باید بنویسم که اوضاع تا حدی عالی. خواهد شد که مردم ذلیل اهر برای غافل گیری انوات از چرخ فلک برای صلوات فرستادن استفاده خواهند کرد...

    پاسخحذف
  9. با سلام وبلاگ جالب و پر محتوایی دارید من همیشه مطالبتان را از طریق فید دنبال میکنم من هم یک وبلاگ کوچک دارم اگر به من لینک بدهید ممنون میشوم

    پاسخحذف

نظرتان راجع به این مطلب چیست ؟