۱۳۸۵ بهمن ۴, چهارشنبه

زرناچی

یادی از وبلاگ قدیمی ام  :


 



اسم  : علی اکبر ( به ترکی میگن عل احبر)


اهل  : سیِدلی نزدیک روستای شاهوردی قشلاق اهر


از خودت بگو . گفت: نزدیک سی سال است که بالابان میزنم ! ۶۴ سالمه و دارای دو فرزند دختر هستم .


که هر دو را بخاطر عدم توانایی مالی به بهزیستی اهر دادم و آنها نیز دخترانم را به تبریز و سپس به


بهزیستی شهرستان شبستر منتقل کردند . الان تنها با زنم زندگی میکنم . در آمدی ندارم جز مقدار


اندکی که کمیته امداد میدهد و من صبح تا شام برای در آوردن پول سبزی و نان و پنیر بالابان میزنم .


 


                             .... میخورد باد غبغب آریل شارون جلوی عل احبر مون


 


داستان نه چندان غریبییه.باران بهاری بسیار نازی را در اهر مشاهده میکنم . نم نم٬ آرام و مداوم .توی


بازار صدای بالابان می آید و آنهم از آهنگهای اصیل ترکی ٬ به طرف صدا میروم . یک مرد نسبتا پیری


آهنگ ترکی و آنهم تنها بالابان (سازیست مثل سورنا یا نی لبک ٬ ماخوذ از ترکی میباشد ) مینوازد .


وب کمم دم دستم بود چند تا عکس ازش گرفتم و قول دادم در صورتیکه به چند سوالم جواب دهد .


مقداری پول بهش بدهم . قبول کرد .


 


                         


 


اینجا دارد میخواند . آخ که از فولکلور چیزی حالییم نیس . قربان حیدر بابای شهریار برم .


اسم  : علی اکبر ( به ترکی میگن عل احبر)


اهل  : سیدلی نزدیک روستای شاهوردی قشلاق اهر


از خودت بگو . گفت: نزدیک سی سال است که بالابان میزنم ! ۶۴ سالمه و دارای دو فرزند دختر هستم .


که هر دو را بخاطر عدم توانایی مالی به بهزیستی اهر دادم و آنها نیز دخترانم را به تبریز و سپس به


بهزیستی شهرستان شبستر منتقل کردند . الان تنها با زنم زندگی میکنم . در آمدی ندارم جز مقدار


اندکی که کمیته امداد میدهد و من صبح تا شام برای در آوردن پول سبزی و نان و پنیر بالابان میزنم .


 یکساعت بعد وقتی بر میگشت آنهم با عصا ! نیم کیلویی سبزی بغلش بود . حیف که دیسک وب کمم


پر بود و نتونستم عکس بندازم .


 

۶ نظر:

  1. سلام...احساس می کنم دلگیر و غمگین هستی!
    اهری ...تو انسان بزرگی هستی و ...
    الا اینکه من "شبی" با خویش بودنم را

    به رخ دیگران کشیده ام ....
    ناگرانم..................ناگران...
    تو از روح آدمی می نویسی..
    یادت باشد که خود را به غم و غصه وا ندهی...
    و میدانی که زمستان هم می گذرد ..رو سیاهی به ....
    دعا کنیم آرامش و آسایش به خانه هایمان بر گردد...
    برقرار باشی!

    پاسخحذف
  2. از دولت کریمه و عدالت پرور ممنونم

    پاسخحذف
  3. سلام.همین چند روز پیش با یکی از دوستان مذهبی و طرفدار دولت مستضعف پرور چت میکردم،میگفت مردم ایران از مردم اروپا هم غنی تر هستند،و اگر ناراضی هستند،برای اینست که قانع نیستند و اسراف میکنند!!!!!!!!!!.

    پاسخحذف
  4. یاشاسین عل احبر آقا
    شکاراحظه های ناب زندگی چه زیباست وخیلی وقت ها چه غمگین
    دمت گرم ودلت خوش باد

    پاسخحذف
  5. :(
    بالابان...اسمش رو هم نشنیده بودم. بچه هاش رو داده بهزیستی؟ حالا باز خوبه که همون دو تا بچه رو داره فقط. عچب زندگی هایی!

    پاسخحذف

نظرتان راجع به این مطلب چیست ؟