۱۳۸۵ بهمن ۷, شنبه

عشق من "آوونكس"


به علي و محمد و الله گوش شنوايي نيست ؟! هست ؟!؟


ا ـ عکس فوق عکس آمپول آونکس است و برای بیماریهای خاص از نوع "ام اس"


۲ـ هفته ای یکعدد باید و حتمن درست یکهفته و بی کم و کاست در زمان مشخص تزریق شود .


۳ـ بنا به فرموده پزشک معالج اگر مثلن چند روزی برای تزریقش دیر شود تاثیرگذاری اش را از دست میدهد.


۴ـ دو ماه پیش چهار عددش( برای یکماه) را با دفترچه بیمه تامین اجتماعی آنهم از هلال احمر تبریز میخریدیم ۴۲ هزار تومان . ماه قبل خریدیم ۶۲ هزار تومان و دیروز خریدیم ۲۳۱ هزار تومان . اگر تورمی بوده باشد من که چیزی حالیم نیست .


۵ـ این را هم گفته باشم که قرار بود روز سه شنبه تزریقمان انجام شود که با وضع موجود بالا این آمپول طبق معمول همیشه موجود نبود و وقتی ما توسط خواهرزاده مان که تبریز میشینند و دقیقه به دقیقه پی گیر گرفتن آمپول از داروخانه هلال احمر تبریز بودن تونستیم دو روز بعدش گیر بیاریم . خدا به دیگرانیکه نه پولشو دارن و نه آدمشو ترحم فرماید .


۶ ـ هلال احمر تبریز خیلی راحت و بی خیال به مراجعین میگوید . نداریم . و یا آمد و تموم شد. کسی پاسخگوی خیل عظیم بیماران ام اسی نیست . نیست . نیست .


....................


الهي وزارت بهداشت و وزير مربوطه اش انشا الله محتاج همین آمپول نشوند ! تا نفهمند ! جماعت بدبخت و ندار چه میکشند .


"محمودخان " گراني نيست و اگر باشد كلمه اي بيش نيست . جنگ نیست و اگر باشد حرف مفتی بیش نیست . گوجه نیست و اگر باشد "فرنگی" نیست . "آونکس" نیست و اگر باشد با بیمه و بدون مخلفاتش ۲۳۱ هزار تومان نیست . چون این حقیر شخصن آقای رئیس جمهور را آدم درست درمونی میشناسم از خودم انتظار دارم که اینهمه را در خواب ناز دیده باشم . یکموقع فکر نشود این خواب ما تشویش اذهان است . نه به علی بقول دوستان تنویر است . البته این را هم بگویم که تنویر به زبان ما معنی خوبی ندارد و روم به دیوار روم به دیوار معنی "واجبی " میدهد .


نوشته شده توسط : عشق من آونکس


پی نوشت : صاحب این وبلاگ فعلن در فرنگ تشریف دارند برای وارد کردن مقدار متنابهی گوجه فرنگی برای مبارزه با ارزونی

۴۱ نظر:

  1. چرا خدا از اون بلاهای آسمانی معروف نازل نمی کنه تا همه با هم راحت شیم؟
    من که آماده ام. دیگه طاقت ندارم این چیزهارو ببینم و بشنوم.

    پاسخحذف
  2. در بلاگ آگهی داده شد که اگر کسی داروخانه‌ی ارزان‌فروشی در محله‌شان سراغ دارد، خبرش را بتو با ای‌میل اطلاع داهند.

    پاسخحذف
  3. عمو اروند عزیز این نوع داروها تحت نظر وزارت بهداشت است و معمولن در داروخانه هایی مثل هلال احمر یافت میشود . لذا داروخانه های شخصی این نوع داروها رو ندارند . در هر حال ممنونم.

    پاسخحذف
  4. دکتر جان ممنون از لطفتان / مورد خودمان حل شده / این یک معضل اجتماعیست / و کسی پاسخگوی آن نیست / بنده تونستم طبق معمول و البته با کمی کش و قوس آنرا تهیه کنم ولی دیگران چه ؟ همانطوریکه نوشته ام یاپولش را ندارند یا آدمش را که از شهرستان برود مرکز استان و دست خالی برگردد.

    پاسخحذف
  5. امام زمان منتظره جاده محمودآقا تموم بشه، بزودی ظهورمیکنه ایشالا مشکلات حل میشه.
    پیوسته دلت شاد ولبت خندان باد وتنت هم به نازطبیبان نیازمند مباد

    پاسخحذف
  6. سلام ... خب مثل اینکه دیگران باید بروند محله اقای رییسقمحور!

    پاسخحذف
  7. ایرانی جماعت نیازی به دارو و درمان ندارد همه ی امراض با یک صلوات و روضه خوانی درمان می شود ان داروها به درد اجنبی های کافر می خورد التماس دعا[لبخند ملیح

    پاسخحذف
  8. چرا شایعه درست میکنین؟!
    همه چی تحت کنترل دولته!

    پاسخحذف
  9. سلام.برو یه سری به داروخانه محله آقای احمدی نجاد بزن،حتمن ارزونترش را پیدا میکنی.

    پاسخحذف
  10. بزرگترین نعمت خدا سلامتی است.همه قدرشو بدونید.
    منم دیگه خسته ام.خیلی ناراحات شدم.کلی حالم گرفته شد.
    وااااااااای چه خبر این دور و اطراف...
    امیدوارم شاد و سالم باشی.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------
    خودکشی میکنم تا زنده بمانم
    هرکی پای بیاد....

    پاسخحذف
  11. سلام.امیدوارم همه ی مردم دنیا سلامت و شاد و پولدار باشند.
    یه داروی اعصابی بود که قبلا از خارج وارد میکردند و بعد ها مثلا در ایران تولید ش کردند ولی طرف هر چی میخورد افاقه نکرد و بعد ها با هزار بد بختی رفتیم با قیمت سرسام آوری خارجی شو گرفتیم.
    اینا فقط بلدند قرض درست کنند و قرص آنتی بیوتیک و سرماخوردگی.
    خوب خیلی خوشحال شدم که بهم لینکیدید.
    سعی میکنم در اسرع وقت بلاگ رولینگ کنم
    یاشا بای

    پاسخحذف
  12. سلام امید وارم مشکلتون هر چه زود تر حل بشه
    واقعا نرخ قرص و آمپول و .. تو ایران بالاست
    مثله اینکه بازار سیاه راه انداختند

    پاسخحذف
  13. ممنونم از تبریکتون
    یکی از عزیزان من هم هر هفته باید از این آمپول استفاده کنه....
    کاش اصلا کسی به این بیماری ها دچار نمیشد

    شاید اگر در مورد گرانی هر چیز مانند گوچه اینطور جنجال راه می افتاد....
    کاش...

    پاسخحذف
  14. اهري‌ي عزيز!
    هر چند اين پست حالم را ابري كرد ولي در مجموع نمي‌توانم حيرتم را پنهان كنم. من تا حالا چيزي در مورد بيماري‌ي شما نمي‌دانستم و بي تصوري از اين بيماري شما را يك منابع انرژي‌ي وبلاگستان فرض مي‌كردم.
    اكنون با اطلاع از اين موضوع احترام شما نزد من چندچندان شده و شما را مي‌توانم جزو آدم‌هاي دوست‌داشتني‌ي قلبم طبقه‌بندي كنم. به احترام شما كلاه نداشته‌ام را از سر برمي‌دارم.
    اما در مورد مطلب: اي كاش...

    پاسخحذف
  15. سلام دوست عزیز!
    وبلاگ قشنگی داری مطالبتان هم خوب بود ، خوشحال می شوم به علی اباد من هم سری بزنید و مارا سر افراز نمایید . در ضمن اگر قابل دانستید لینک من را اضافه نمایید. در قسمت نظرات وبلاگم من را با خبر فرمایید تا با کمال میل من هم لینک شما را اضافه نمایم. موفق باشید

    پاسخحذف
  16. اقا صادق عزیز

    اوغور بخیر

    امروز رفته بودم سایت نیک اهنگ کوثر شانسی از انجا لینک شما را دیدم که یک همشهری اهری مطلب می نویسد . امدم و مطالب گرم تان را خواندم.
    بلا دور شفا نزدیک. روزگار بدی داریم. همه اش هم تقصیر خودمان است . خدا انقدر گرفتاری راه بردن کهکشانهای 14 میلیارد سال نوری انطرف ها را دارد که کار خود ما را به خود ما گذاشته است. ما هم کارهایمان را سپرده ام دست ناکسان.
    عه سه ن قالون
    همیشه سر افراز باشید

    اصلان اهرابلی

    پاسخحذف
  17. اقا صادق عزیز

    اوغور بخیر

    امروز رفته بودم سایت نیک اهنگ کوثر شانسی از انجا لینک شما را دیدم که یک همشهری اهری مطلب می نویسد . امدم و مطالب گرم تان را خواندم.
    بلا دور شفا نزدیک. روزگار بدی داریم. همه اش هم تقصیر خودمان است . خدا انقدر گرفتاری راه بردن کهکشانهای 14 میلیارد سال نوری انطرف ها را دارد که کار خود ما را به خود ما گذاشته است. ما هم کارهایمان را سپرده ام دست ناکسان.
    عه سه ن قالون
    همیشه سر افراز باشید

    اصلان اهرابلی

    پاسخحذف
  18. سلام اهری. من یک بررسی کردم. قیمت آونکس آنطوری نبود که تو می گفتی!

    پاسخحذف
  19. من یه سوال از همتون دارم.
    یعنی همه شما ها تا الان توی آرامش و ناز و نعمت بودین که الان با این همه گرفتاری دست به گریبان شدین؟خوب شما و ما که این همه آرامش داشتیم چرا به آقای احمدی نژاد رای دادیم؟؟!
    پس لطفا به جای این همه ایرادات غیر واقعی و دشمن شاد کن بیائیم کمی هم به فکر خود و مملکت خودمون باشیم.
    من به شخصه فکر میکنم هر کس برای رسیدن به سر منزل مقصود میبایست مشکلاتی را نیز تحمل کنه.شما فکر میکنین کشورهی پیشرفته اروپایی بدون مشکل و یک روزه به اینجا رسیدن؟به خدا من اینطور فکر نمیکنم....
    پس چرا نباید ما این مشکلات رو تحمل کنیم و کمتر اغراق کنیم تا بتونیم به قدرتی که شایسته ایران و ایرانیست برسیم؟؟!!!

    پاسخحذف
  20. صادق جان ببخش اشتباه کرده بودم. قیمت چار تا را قیمت یکی گرفته بودم. راستی با قیمتهایی که من پرسیدم باز قیمتهای آنجا بالاست! ایرانی است یا خارجی؟

    پاسخحذف
  21. من کاری با این موضوع ندارم
    خودم اهل تبریزم
    تنها چیزی که میتونم بگم اینه که از اهری جماعت متنفرم و بدم میاد!
    همه جای تبریز مثل مورو ملخ رخنه کردن

    پاسخحذف
  22. فربد محسنی اهری۸ بهمن ۱۳۸۵ ساعت ۲۳:۴۵

    با سلام در مملکت اسلامی این ها از بدیهیات است . در کشاکش دهر سنگ زیرین آسیا باید شد . آرزوی بهترین ها و سلامتی داریم.

    پاسخحذف
  23. سلام.دقیقا می دونم چی می گی.یه گزارش مفصل در این باره داشتم و حرف همه رو شنیدم.واقعا که امیدوارم خودشون هم به این قرص نیازمند نشن!

    پاسخحذف
  24. سلام خدمت اهری عزیزترینم چون دروبلاگ خودم دوست دارم درمورد آوانکس بنویسم بهمین خاطر فقط یه پاسخ کوتاه به این رامین متال !!یا هرچی که هست عرض کنم که اولا: سنگ بی مقدار اگر کاسه زرین بشکست قیمت سنگ نیفزاید و زر کم نشود دوما:مثل مور وملخ نه بلکه مثل مدیرکل وکارمندان عالیرتبه وسایر شغلهای خطیر....
    سوما:از متالت معلومه دیگه حتما باید از اهل اندیشه وقلم بدت بیاد..............

    پاسخحذف
  25. سلام و درود
    اهری عزیز...امیدوارم سختی ها را با عافیت و سلامتی پشت سر بگذاری..هوا بس ناجوانمردانه ...
    از حرفها و دردهایت غمی به نشست...اما بگذار من هم بنالم ..من هم از مادرم که مبتلا به آلزایمر و پارکینسون و پوکی ...است مراقبت می کنم...او را که شهر و تو به خاطر می آورند..تا دیروز او انسان خلاق و هنر مند روزگار بود ..حالا چه باقی مانده!! الان که ای سطور را برای تو می نویسم چشمانم پر از اشک است و وو...حالا مادرم فرزند من است... عاقبت نوستالوژی ...دلم برای تو گرفت ..برای هر مشکل تو دعا و حاجت می طلبم ..تو هم برایم دعا کن !
    قربانت :نسرین _ ارسباران
    ضمنا از جواب عالمانه و زیبای ______رضا_____ به حضرت رامین متال بسیار سپاسگزارم ...

    پاسخحذف
  26. کاری که خودمون کردیم اگر به سر اون حضرت عالی که اومد قبل از انقلاب شیپوراسلام رو گرفت دستش تا ما مردم خر رو با دین وایمان مضخرف خر کنه جواب 99 درصدی آری نمی دادیم اینجوری نمیشدیم شاید هم اگر یه من ریش و پشم بزاریم هر روز هم بریم سخنرانی رهبر عظعم وبگیم جانم فدای رهبر تا غم نبیدند ماد.... وضعمون بهتر بشه باید گفت پیوروز ایران جاودان"کوروش" سلامت"ایرانی"

    پاسخحذف
  27. السلام:امروزه که وبلاگ نویسی مد گردیده و داشتن آ، کلاس محسوب میگردد ما هم تصمیم گرفتیم یکی یا بلکه چند تا اگه بتونیم راه بندازیم تا از قافله با کلاسا عقب نیفتیمملاحظه فرمودیم که وبلاگای اهری رو معرفی میفرمن گفتیم بخواهیم ما رو هم دریابین شاید فرجی گردد و از مال ما هم بازدید به عمل بیادوتوش یه مطلبم راجع به اهر ارسباران که البته زاییده ذهن جانبدارانه ماست.
    ضمنا"تشکرات زیاده از بابت به روز نگاری زود به زودتون. یا حق

    پاسخحذف
  28. السلام:امروزه که وبلاگ نویسی مد گردیده و داشتن آن کلاس محسوب میگردد ما هم تصمیم گرفتیم یکی یا بلکه چند تا اگه بتونیم راه بندازیم تا از قافله با کلاسا عقب نیفتیم ملاحظه فرمودیم که وبلاگای اهری رو معرفی میفرمن گفتیم بخواهیم ما رو هم دریابین شاید فرجی گردد و از مال ما هم بازدید به عمل بیادوتوش یه مطلبم راجع به اهر ارسباران مجوده که البته زاییده ذهن جانبدارانه ماست.
    ضمنا"تشکرات زیاده از بابت به روز نگاری زود به زودتون. یاحق

    WWW.farhadfariborzi.blogfa.com

    پاسخحذف
  29. اقا صادق عزیز

    از مطلب بک شخص تبریزی من بنام رامین متال که مطلب ناشایستی فرستاده است امیدوارم که دلخور نباشی . شاید حرفها و حرکاتی که دشمنان برای تفرقه بین ترکها و ایرانی ها مطرح می کنند بر ایشان اثر کرده است. ایشان باید بدانند که مردان بزرک اذربایجان از جمله ستار خان و بای بک (بابک) از اهر و ارسباران بوده اند. من تبریزی از محله اهراب از همه و از بابت ایشان عذر می خواهم

    هامی اسن قالون - همه سر افراز بمانید

    ستار اهرابلی
    چهار شنبه 11 بهمن

    پاسخحذف
  30. سلام
    خوشبختم از آشنایی تان
    از اهر سری به هرانک بزنید
    خوشحال می شیم

    پاسخحذف
  31. عکس ها جالب بود و با تیزبینی گرفته شده اهری عزیز
    موفق و پیروز .

    پاسخحذف
  32. سلام صادق. من برگشتم. منتظر ایمیل هستم. خبر تازه ای نگرفتی؟ من اون روز سر راه پیاده شدم و دوباره با داروخانه صحبت کردم.

    پاسخحذف
  33. مؤتال جون حتما خودت دهاتي هستي وچشم نداري اهري ها رو ببيني الهي اون چشمت از كاسه دربياد . برو خدا رو شكر كن كه اهري ها اومدن و دهتون رو اباد كردن . گلجاخ كندوز اباد الياخ سورا گيداخ.جاخ جاخ جاخ ...

    پاسخحذف
  34. سلام
    چه عرض كنم وقتي ما 12 كارتن سفارش ميديم و فقط و فقط 1 كارتن به ما سهميه ميدن و ما مجبوريم به خيل جواناني كه نياز دارن تقسيم كنيم فكر ميكنيد تا چند دقيقه يك كارتن دوام مياره ؟ بعد از چند دقيقه به ديگراني كه ميان چه جوابي مي تونيم بديم دوست عزيز ؟ بجز شرمندگي و خشم بسيارمان چه مي تونيم بكنيم ؟ ميدونيد وزارت بهداشت بخاطر مشكل شخصي كه با رييس ما داشتن اين مشكل رو سر امثال شما آوردن چرا؟ چون نمي ت.نستن ببينن كه يك خانم قدرتمند بشه عزيزم
    همين و گرنه قيمت دارو مدت زمان زيادي ثابت بود و در دسترس تهران كه اينطور بود تبريز رو نمي دونم و دليل گراني آن توليد نوع ايراني دارو است كه نجومي قيمت خارجي آن گران شده
    ولي بهر حال همه ما شرمنده روي شماييم جداً ميگم

    پاسخحذف
  35. اميدوارم كه سلامتي تون رو بدست بياوريد و خوش باشيد دوست گرامي

    پاسخحذف
  36. اهری جان مطلبی در این مورد نوشتم که شاید بد نباشه بخونی.
    موفق و سلامت باشی.

    پاسخحذف
  37. خبری در21/1/86 درخبرگزاری مهر در مورد امپول اونکس و سوال اقای اعلمی نماینده تبریز نظر مرا بخود جلب کرد و یاد مطلبی از وبلاگ شما افتادم که در همین زمینه بود جهت اطلاع انرا در اینجا قرار میدهم . موفق باشید: حیدرپور در جمع خبرنگاران:
    وزیر بهداشت در خصوص کمبود دارو و عملکرد اداره تجهیزات پزشکی نمایندگان را قانع کرد
    مخبر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خبرداد که در جلسه امروز این کمیسیون سوالات چهار نماینده از وزیر بهداشت و درمان بررسی شد و نمایندگان از توضیحات باقری لنکرانی قانع شدند .
    به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، دکتر عوض حیدر پور مخبر کمیسیون بهداشت و درمان، گفت: در این جلسه سئوال اعلمی از وزیر بهداشت و درمان درباره کسری و کمبود داروهای مبتلایان به بیماری ام اس و شکایت از قیمت بالای داروی آوانکس در استان آذربایجان شرقی طرح شد که وزیر قول داد کسری دارو در استان مذکور را جبران نماید.

    دکتر حیدر پور افزود: اعلمی همچنین از وزیر در خصوص رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز سئوال کرد که چرا با وجود آن که وی نیروی ارزشی است اما از توان مدیریتی لازم برخوردار نیست که با قول مساعد وزیر برای بررسی مساله، قانع شد.

    نماینده شهرضا در مجلس هفتم توضیح داد: نزدیک به 25 هزار بیمار مبتلا به ام اس در کشور داریم که 10 هزار نفر آنها در گروه بیماران شدید که از داروهای یارانه ای از جمله آمپول آوانکس که بیشتر وارداتی و قیمت آن یک میلیون تومان بود، استفاده می کنند.

    حیدر پور ادامه داد: اکنون آمپول آوانکس در داخل کشور با کیفیت بالا تولید با قیمت 50 هزار تومان عرضه می شود ولی همچنان کسانی که از نوع خارجی آن استفاده می کنند، از قیمت بالای دارو رنج می برند.

    پاسخحذف

نظرتان راجع به این مطلب چیست ؟