۱۳۸۶ خرداد ۱۳, یکشنبه

چه کسی پاسخگوست ؟

 


داستان غریب یک ربع سکه بهار آزادی در ولایت ما


 نمیدانم جدیدن گذرتون به سکه فروشی های طلا اوفتاده یا نه ؟ کلمه " هر دم بیل " یا " هردمبیلی " را میشود با داشتن قیمتهای من در آوردی از اینها و بُنَکداران سکه خر و سکه فروش معنی کرد . شما فرض کنید که سکه ای را از نوع " ربع بهار آزادی " از یک مغازه طلافروشی در سال ۱۳۸۴خریداری کرده اید . و آن را میخواهید در سال ۱۳۸۶ در همان مغازه و یا طلافروشی دیگری به فروش برسانید . میدانید مغازه دار به فروشنده چه میگوید ؟ میگوید سکه ربع بهار آزادی را به تاریخ ۱۳۸۵ چهل و یک هزار تومان و سکه پایینتر از این تاریخ را سی و هشت هزار تومان میخریم ! دی ٬ آقا مگر سکه هم مثل بادنجان  هست که بماند و خراب بشود  . چه فرقی میان سکه ارائه داده شده توسط بانک مرکزی در سال ۱۳۸۴و ۱۳۸۵ میتواند وجود داشته  باشد ؟ آیا دلالان و بُنَکدارن اینقدر در این مملکت آزادند که هر طوری که خودشان تصمیم میگیرند  میتوانند به " آلاچیق " مردم  " زیرهو " بزنند .  یارو میره از بانک مرکزی  ( توسط سرمایه و پولش ) هزاران سکه خریداری میکنه و در سال ۸۴ به بالاترین قیمت میفروشه و سال بعدش٬  فروخته خودش را بنا به دلایلی " موهن " به قیمت اصلی نمی خرد . 


چه کسی مسئول است ؟ بانک مرکزی ؟ اتحادیه طلافروشان ؟ مجمع امور صنفی ؟ این یارو که همین الان اسمش نُکِ زبانم بود . آهان . مبارزه با تخلفات صنفی ؟ چه کسی مسئول است که جواب بدهد ربع سکه بهار آزادی که در سال ۱۳۸۴ ارائه شده همان ربع سکه بهار آزادیست که در سال ۱۳۸۶ ضرب و توزیع شده است آنهم توسط بانک مرکزی .


 

۹ نظر:

  1. من هم یک اهری هستم در دیار غربت چندمین بار است که وبلاگ زیبایتان را میخوانم ما را هم در پیوندهایتان بیاورید خوشحال می شویم

    پاسخحذف
  2. صادق به ی چاغیز ایدین یازیز دوز دی انجاق بونی یازا بیلم کی ایران بیر ییه سیز اولکه دی و او اینسان لار کی ایستیر لر ارتا لار بوتون ایشلره ال قویا بیلر لر بو سوزی من ده میرم ایش باشیندا اوتورانلار دیر لر کی نه ایش ایستیر سیز گورون انجاق بیزینن ایشیز اولماسین و دینی زی قورویون . صادق به ی ساغ اولا سیز و شانلی یاشیا سیز

    پاسخحذف
  3. مسئویت متوجه اقتصاد بیمار است و الا اگر غیر این بود مثل همه‌ جای جهان قیمت را بازار تعیین می‌کرد.

    پاسخحذف
  4. آقا چرا زیر آب طلافروشا رو می زنین؟

    پاسخحذف
  5. سلام صادق جان. خوبيد استاد؟ پست آخرم را اگر وقت كرديد كامل بخوانيد. يكي از شماره‌هايش مربوط به شماست!

    پاسخحذف
  6. همه‌ی این‌ها تقصیر هواس جمع تو و طلا فروش است / تو یادت هست سکه را چند خریده‌ای / طلا فروش هم یادش هست سکه را چند فروخته است

    پاسخحذف
  7. واقعا حکایت غربیست نازنین...........

    شاد و پیروز باشید

    پاسخحذف
  8. من شما را نمی شناسم ولی خیلی دوست دارم که با شما اشنا شوم من هم یک اهری هستم خیلی خوشحال شدم دیدم یک نفر از اهر اینطوری اخبار شهر را می نویسد مخصوصا در مورد اسب سواری خیلی خوشحال شدم

    پاسخحذف
  9. بازم ممنون اقای اهری راستی خیلی خوشحال میشم ببینمت مغازه من روبروی عکاسی هما عرضه محصولات فرهنگی دنیای هنر بابایی خیلی خوشحال میشم به قول گفتنی عرضن وار

    پاسخحذف

نظرتان راجع به این مطلب چیست ؟