۱۳۸۶ خرداد ۲۵, جمعه

كلنگ‌زني نخستين هتل شهرستان اهر



  به جون خودم ! ماهم پیشرفت خواهیم کرد


منبعد با عشیره و نبیره و همشیره و مابقی اقوام میتوانید تشریف بیاورید اهر و در هتل سه ستاره اش تا میتوانید بخور بخواب فرموده و گاهی هم به اطراف و اکنافش محض گردشگری بروید مثلن همین "قلعه بابک خرمدین" که شهره خاص و عام است . یا آبهای معدنی که هم گرمش را داریم و هم یخ یخ اش را مثلن آبگرم موتاللیخ ( متعلق ) یا "قَینَرجه " و یا سرعین که دوساعتی با ما فاصله ندارد . یا اگر اهل کوه و دامنه اید میتوانید بروید به کوه قوشا داغ (اِی وَر شِی وَر ) یا گئچی قران (بز کش) قلعه "قهقهه " " آوارسین "یا کوه سبلان و ... یا اگر هم اهل جنگلید و سبزی و درخت و حیات وحش و یا مستند سازید ! تشریف بیاورید و بروید جنگلهای بکر ارسباران که هم قوچ و آهو داره و هم خرس آنهم از نوع ارسبارانی اش ! یا چرا دور بروید همین جنگلهای "فندقلو " مگر چه اش است در آنجا تا میتوانید فندق تناول کنید مفت و مسلم ! آقا سد هم داریم "سد ستارخان "٬ میتوانید ماهیگیری کنید ولی متاسفانه قایق توش نیانداختند یعنی نه اینکه نیانداخته باشند نه٬ بخاطر اینکه اسراف و تبذیر نشود اینکارو نکرده اند یعنی مردم میروند و سوار قایق میشوند و پول خرج میکنند و به اقتصاد خانواده آسیب میرسد . اطرافش هم درختکاری نشده چیزی هم برای تناول آنجا پیدا نمیکنید که بخرید پس لطفن اگر قصد سفر به سد زیبای ستارخان را دارید مقداری خرت و پرت برای خوردن باخود همراه ببرید . آثار باستانی هم داریم فَت و فراوون . ضمنن دومین معدن مس ایران یعنی" مس سونگون "هم نزدیکهای هتله میتونید استخراج مس و طلایش را نیز از نزدیک ملاحظه کنید البته اینش بماند که استخراجاتش را میبرند کرمان چونکه فعلن اینجا کارخونه اش را نداریم .

  مَخلَص اینکه خیلی خوشحال شدیم که شهر ما هم هتل دارشد ولی چیزی قلقلکم میدهد و آن اینکه همانطور که در تصویر مشاهده میکنید کلنگ در هواست ! نه اینکه خدای ناکرده کلنگ زده نشده نه خیر  ولی میترسم عمرمان کفاف زیارت پشت بام این هتل را ندهد ! مثل جاده اهر به تبریز یا بر عکس اش . یادش بخیر ما که بچه بودیم کلنگش را زده بودند زمان شاه سابق و فعلن که ما رو ریش سفید حساب میکنند هنور این جاده تموم نشده . پس لطفن جامه دانهایتان را سرجایش محفوظ نگه دارید و قصد و فکر مسافرت به اینجا را از مخیله محترم و یا محترمه تان بیرون پرتاب کنید که کار اگر تمام شد حتمن خبرتان میدهم صد البت فعلن درب کلبه حقیرانه خودم برای دوستان باز و آماده پذیرائیست .

خداییش این "کلنگ زنی" روز جمعه ای خیلی بهمون حال داد  . مجبورمون کرد کلنگ از خونه ابَوی بیاوریم و آنرا دست تنها فرزند ذکورمان بدهیم و عکس بیاندازیم و آپلودش کنیم و مطلبی چاق کنیم و بگذاریم وبلاگمان و ناهارمان هم سرد شود و از کاروبارمون بیوفتیم .

۱۲ نظر:

  1. مهمون کدومه آبجی
    کلبه ما متعلق به دوستانه فقط باید خودتون غذا درست کنین !

    پاسخحذف
  2. سلام
    التفاتت مزید
    ماوی جان

    پاسخحذف
  3. ماوی عزیز
    کسی قصد جسارت به اهر را نداشت ! کی به اهر "متل" انداخت ؟

    پاسخحذف
  4. متاسفانه / با شما موافقم

    پاسخحذف
  5. باسلام
    البته انشالله در اهر متل هم گلنگ زنی میشه انشالله چشم نخوره انشالله(متل همون برار هتل امایه کم ازشهر دوره)

    پاسخحذف
  6. آق رضای مهربان
    امیدوارم " امشب " وبلاگ " آیلا خانومی" را دوباره به راه اندازی !

    پاسخحذف
  7. بنيامين فرانكين به طنز مي گويد:

    ميهمان و ماهي بعد از سه روز بوي تعفن مي گيرند !

    شايد هم جدي ، جدي گفته باشه !

    پاسخحذف
  8. حمیده سلیمانی فندقلو۲۶ خرداد ۱۳۸۶ ساعت ۱۵:۲۱

    ويسواوا شيمبورسكا شاعر لهستاني در شعر گفتگو با سنگ مي گويد :

    من گوينده به در سنگي مي كوبد تا از سنگ اجازه ورود بگيرد و سنگ (نماد سخت ترين عنصر طبيعت) به او يادآور مي شود كه (چشم تيزبين حتي همه چيز بين) نيز براي ورود به عمق هستي ، بدون حس همياري(تعاون و همكاري) ، راهي ندارد.

    پاسخحذف
  9. صادق خان گل دست مریزاد زحمت میکشی. فقط خواستم بگویم با وبلاگت مرا بردی به سالهای دور ، آنسالها من قاضی جوان سرسخت و بد عنقی بودم که خیالم خدمت به مردم آن خطه بود. چیلپاخلار، خروانق، آلمان جدید و قدیم ،اورنگ و خلاصه ارسباران. یادش بخیر. بمن میگفتند ، تو آخرش میخ تابوت سید صادق خواهی شد. وی امام جمعه بود . من که از اهر رفتم فوت شد. بهر حال انروزها هتل رضا در ته خیابان اصلیی شهر برای یک ماهی اقامتگاه من بود. راستی هنوز آنجاست ؟ آیا کتابخانه خدادادی هنوز هست؟به هر حال شاد باد روزگارت.

    پاسخحذف
  10. چهارشنبه ساعت 13 به وقت رهای علیا قازماقارداش منقار بر زمین ( که بر قله ) زد و حال غیرت قیچی باجی لازم که این همه از ما ( ارسباران ) کوسگون است.
    ضمنن ( به فعل شما ) بیوت زیر را مناسب دانستم:
    رها چایی داشیب گئتدی داشیب یولون چاشیب گئتدی
    اوز باغچاسین سوسوز قویدی اوزگه باغا آشیب گئتدی

    پاسخحذف
  11. برادر ماوی !
    خشت و آجر روی هم نمیچسبند !
    مصبر ! باشین

    پاسخحذف
  12. بگذارین تا برسد این کاکو !
    به ماوی و به کردی !

    پاسخحذف

نظرتان راجع به این مطلب چیست ؟