۱۳۸۷ خرداد ۷, سه‌شنبه

دموکراسی بر وزن دِ کروواسی

 



قصیده ای قبل از موعد مقرر !


میشنوم ٬  تو هم بشنو . میبینم ٬  تو هم ببین . میفهمم ٬ تو هم بفهم . گوش میدهم ٬ تو هم گوش کن . میگویم ٬ تو هم بگو  . انتقاد میکنم ٬ تو هم منتقد باش . التماس میکنم ٬ تو هم خواهش کن .  اعتراض میکنم ٬ تو هم معترض باش . دوست دارت هستم ٬ تو هم عاشق باش .  عاشق هستم ٬ تو نیز مجنون باش .  و اگر انسانی ؟ فقیر هستم ٬ دارایم  کن . مریض هستم ٬ مداوایم کن . بی سواد هستم  ٬ عالِم ام کن . غمگین هستم ٬ شادمانم کن . غریب هستم ٬ آشنایم کن. بچه نو رسیده ای هستم ٬ بزرگم کن . بی پناه هستم ٬ با پناهم کن . تنها هستم ٬ با رفیقم کن . بی عار هستم ٬ با غیرت ام کن . سرزمین هستم ٬ آبادام کن . اسیر هستم ٬ آزادم کن . آب هستم ٬ حیاتم کن . یخ هستم ٬ ذوب ام کن . آینه هستم ٬ تصویرم کن . نادیده ام اگر ٬ بینایی ام عطا کن . و  و  و   و اگر میسوزم ٬ خاموش ام کن 

۶ نظر:

  1. سلام.زیاد از کسی انتظار ندارم که این کارای سخت را انجام بدهد،همین که درد دیگران را زیاد نکند و آزارمان ندهد،ازش ممنون خواهم بود

    پاسخحذف
  2. نمیشه گفت از هیچکس هیچ انتظاری ندارم . از دیگران در حد معقول انتظار دارم . همینکه از دیگران بخوایم دردمون رو زیاد نکنن یه انتظاره. ضمن اینکه توانایی انجام کارها رو در خودم می بینیم و بقیه کارهایی که در توانمون نیست رو میسپریم به دست انتظارمون از دیگران.

    پاسخحذف
  3. من فقط نظر آزی خانوم رو قبول دارم هر چی گفته درستش همینه

    پاسخحذف
  4. درود
    چند روز پیش پیام تسلیتی در قسمت نظرات براتون گذاشته بودم ،هر چند که با یادآوری غم شما و خوندن نوشته تون چشمام پر شد اما میشه گفت یه تسلیت بود طبق وظیفه که همه به همدیگه میگن.ولی همین الان که به وبلاگتون سر زدم و چشمم دوباره به عکس پدرتون افتاد یهو شناختمشون و ناراحت شدم. بعضی مواقع واسه پیاده روی بیرون میومدن و از جلوی خونه ما رد میشدن ازشون خوشم میومد و دو سه بار که با ماشین بودم خیلی جدی و بی تعارف بهشون گفتم که آقا هر کجا دلتون میخواد برسونمتون ولی تشکر میکردند و میگفتند دوست دارم پیاده روی کنم.نمیدونستم کی هستند ولی همیشه دوست داشتم باهاشون سلام علیک کنم.
    مرد شریفی بود و قطعا شرافتش به پسرش هم به ارث رسیده. روحش شاد.

    پاسخحذف
  5. سلام میکنم
    علیک السلام بگو

    می بینی چقدر کم توقعم!!!!!!!!!!!

    پاسخحذف

نظرتان راجع به این مطلب چیست ؟