۱۳۸۷ اسفند ۲۰, سه‌شنبه

عیدانه و ماقبل و بعدش یکجا !

اول گفته باشم ! در پایین همین مطلب آهنگی کوتاه گذاشته شده از برای این که شاید مدتی نسبتن طولانی نتوانیم خدمت برسیم و شما گاه گداری اگر هوای شنیدن اصوات نوشتنمان! به سر مبارکتان زد و ما را روی آنتن و بصورت زنده ( JANLI ) نیافتید . بتوانید صدای آهنگی را داشته باشید به یادگار  یا به دلمشغولی تان و یا حتا برای لالایی خوابتان حداقل .



~~~



راستش را بخواهید از نظر کاری و شغلی سرمان اینروزا باید خیلی شلوغ بوده باشه قاعدتن که نیس. " نه اینکه خدای نخواسته اقتصاد مملکت بیمار باشه ها نه . فک کنم خود جماعت بیمار شده اند !! ( معذرت ) ". در هر حال، با ضیق وقت مواجهیم شدید و در ضمن الکی الکی یه جورایی داریم خودمونو گول میزنیم که بهار می آید و جهان میشود چون بهشت .



~~~



 یکی دو مورد برای گذاشتن مطلب در وبلاگمون مد نظر بود که میذاریم برای روزهای بعد عید و شاید بعد ِ سیزدَ بدر! ... یکی اومدن یه روزنامه فروش نوجوانیست بنام آق رضا که طبق این سند نایب بلامنازع مرحوم مَش خلیل، کار پخش روزنامه رو بعهده ! گرفته و ما از ایشون یه فیلم تهیه کرده ایم که تاالان وقتش رو نکردیم تا آپلود کنیم . - فیلمک بامزه ای شده . چون آقا رضا هم در این فیلم بنوعی اشاره به سیاست و جابجایی نیروهای رده پایین شهری کرده !! ( هر کسی به وسع خودش صاب نظره خب ) - . امیدواریم حداقل مرتبطین ِ با پخش روزنامه ، از ریز تا درشتاشون ! بتونن ایشون رو از شروع کاریش بیمه کنند تا خدا رو هم خوش بیاد در روزهای بیکاری و بیماری و پیری اش که اگه لازمش شد چیزی از بیمه بهش ب ِ ماسه !! ( گرچه معترفیم معنی ماسه ها هم باهم توفیر دارن ... ماسه داریم . ماس ماسک ماسه! داریم . ماس مالی ماسه داریم ! ماسایش ماسه! هم داریم که این آخری هم ترشیدن معنی میده و هم گاه گاهی همان ماسیدن!! ) که طفلی مَش خلیل مون از بیمه نبودنش تا آخر عمرش هی نالید و ناله کرد و ماسید . پس با این حساب ، عیدی آقا رضامون با خودتون . تقه بر روی تصویر یادتان نرود .


~~~


روز پنجشنبه گذشته آقا احمدی نژاد نتایج سفرخود و هیئت همراه اش را میگفت از ارومیه و ما از رادیو گوش فرا داده بودیم . راستش را بخواین اونقدر قول ساخت و ساز کارخونه و مسکن و جاده و پل و ... داد که با اینکه یه هفته نیس از اونجا برگشتیم فیل مون دوباره یاد هندستون کرد که برگردیم و ببینیم کلنگهای زده شده ارومیه یه وَق مثل افتتاح و کلنگ زنی هتل شهر خودمون رو هوا نمونه سالهای سال یه موقع ! یا مثل ترمیم بافت فرسوده شهری که بودجه اش هم گویا از طریق سازمانهای کذای خارجی ! تصویب و تامین شده و هنوزم که هنوزه هیچ خبری از اجراش دم دست نیس و قس علیهذا ها ش .  البته به این فکر هم افتاده بودیم که این ساخت و سازها اصولن باید چندین و چند سال وقت ببره که اگه ایشون احیانن رئیس جمهور آتی مملکت نشدند کی مسئولیت اینهمه قول و قرار داده شده را به گردن شریف و یا شریفه خواهد گرفت . گرچه از قدیم الایام شنده ایم که : کو مَرد و قولش !! و آخر سر بخودمون قبولاندیم که : تو رو سَنَه نَ . 


~~~


برای گرفتن ماهانه آمپول سینووکس به داروخانه دانشکده تبریز مراجعه کرده بودیم اخیرن . پس از طی مراحل مربوطه برای دریافت دارو ، وقتی به باجه پرداخت پول مراجعه کردیم مسئولش گفت : مجانی یه اینبار . البته دست به سرمان نبردیم تا ببینیم شاخی یا چیزی در این حدود ، از کله مون بیرون زد یانه ! ولی وقتی علت رو جویا شدیم گفتند : عیدانه س ! ... بله ؟ ... آقا عیدانه س ... جل الخالق ! صیغه این یکی کار دولت رو ندونستیم چیه هنوز ... آمپولها رو زیر بغل کردیم و با دعا و ثنا از داروخانه زدیم بیرون . آخ کیف کردیم . آخ حظ بردیم از اینهمه گسترده شدن سفره رفاه اجتماعی در زیر پای مون . جایتان خالی . راستش را بخواهید از شعف ، سکته را امان گرفتیم که نزنیم فعلن تا بچه ها بی سرپرست نمونن دَم عیدی . امروز که مقداری بیکار شده بودیم و فراغبال ، دست به سرمان کشیده و ملتفت شدیم دو عدد چیز ِ قلمبه در سرمان پدید آمده است که امیدواریم تخمک شاخ نبوده نباشند .


~~~


گرچه امروز اینجا بدجوری باد میومد و گرد و غبار بود اساسی . اما چون نزدیک عیده و بهار . به همچی بادهایی ارزش قائل نشده و بیدمان نلرزید ! امیدواریم این باد خساراتی به بار نیاورده باشه ( در بعضی مناطق نزدیک آورده گویا ) که در وقت عادی و بدون نزول همچین بلایای طبیعی بیمارستان اهر جا برای بستری کردن مریضاش نداره که اگر حادثه ای  غیر مترقبه رخ دهد ، زبونم لال زبونم لال و الکن ، بیماران اینجور حوادث را کجا خواهند خوابوند ، الله اعلم ...... خانه عمه ؟ ... فک نکنم . نه . اونجام جا نمیشن بجز یکی دو نفر . گرچه دیگه قدرت سرمای زمستون از بین رفته و هوا بَدَک نیس و میشه از چادرهای برزنتی و از نوع بیمارستان صحرایی هم استفاده کرد این جور مواقع . آقا زبونم لال رو اون بالا گفتیم ها مگه نه ؟   


~~~


الان که این سطور محرر! میگردد حدود یه هفته مونده تا چارشنبه سوری . امیدوارم بچه ها حواسشون باشه که ترقه در نکنن تا مواجه با کوری و شَلی و کچلی مزمن ِ زودرس نشن ایشاللا . از بزرگترای عزیز هم انتظار داریم که به بچه های خودشون و یا در و همسایه آموزش بدن که فشفشه بهتر از ترقه س . هم آتیشش رنگوارنگه و هم آسیب آنچنانی نمیرسونه به کسی . البت که سوت سوتک بازی از هر دوشون سرتر میتونه باشه  . حالا میتونین برای فهم بیشتر بچه ، مثال هم براشون بزنین . مثلن میشه گفت : ترقه عین ملعون " بوش " میمونه و فشفشه عین آقا اوباما . هر دو برامون تلخ تشریف دارند و همراه ضرر هستند بنا به گفته بزرگان ! اما این کجا و آن نا کجا ؟ یا یه مَثَل شیرینی هم از مرحوم حاج  محمد علی  ، ژاندارم سابق ِ طناز فامیل بالبداهه یادمون اومد که میگفت : در بیابان لنگه کفش هم وانگهی دریا شود . این جمله را به خاطرتان بسپارید  که گاهی حتمن برای مخارج ( خرج کردن ) میان کلام گل و بلبل ! دوستانتان لازمتان میشود .


~~~


دیگه ..... هووووم .... خیلی شد آقا ولش کن !


در این آخرین بند دوس دارم شادباش گوی روزهای خوش آینده تان باشم . باور بفرمایید . پیشاپیش همه خوشی هایتان میمون .  چارشنبه سوری تان ( به سور ) و هم چنین حلول سال جدید ( حلوا ) و سیزدَ به دَر دَرتان ( به ساط و سبزه و غنچه )  آلوده باد . امیدوارم روزهای خوشی در جلوی رویتان و یا حداقل در جنب سرتان در کمین تان نشسته باشند . آخ که دلم برای دیدن روزهای بهاری شما و دیگر هموطنانم لَک میزنه . آی لک میزنه . همچو بچه لَک لَکِ سر میادین بعضی از شهرها که دهنش وامونده و لَه لَه میزنه از برای دون و آبی که مامانش به ارمغانش میاره ... بازم باور بفرمایید .


همین و این چند نقطه مقابل که باقی ماند ...





پاگرد : لازم به توضیح نیست که در نبود حقیر ، هوای "ms-links " را دوستان و همیاران نازنینم به روال مرسوم اش خواهند داشت البته.


سایه تان مستدام و ایام به کامتان حلوا گون

۱۲ نظر:

  1. اولا تا یادم نرفته از طرف این حاج اقا رمضانیان ما به اون آق رضا عیدی بده حسابش بامن تاسقف 5000 تومان یا اگه میخوای شماره عابرتو بده تا برات بفرستیم
    دوم تا ظهر منتظر باش برای حذف یارانه مجلسیا از حرفشون برنگردند که اوضاع خرید عید ازین خرابت نشه و گداپروری رواج پیدا نکنه اخه ناسلامتی ما تو استانی زندگی میکنیم که گدا نداره مثلا. بقیه رو ظهر برات مینویسم

    پاسخحذف
  2. سلام آغا صادق
    اینو بگم که هیچکی مش خلیل خودمون نمیشه
    در ضمن اینجا کجاست که هر کلنگی به نا کلنگ تبدیل بشه
    مام خودمون خیلی وقتا هوای ترقه و فلان می کنیم،یه دو نه چهار شنبه سوری داریم و بس که مث اینکه متصدیان امور کشوری و محوری و چرخشی و ... می خوان ازمون بگیرم
    وقتی میان تو دانشگاه مهمون مام بسین
    عیدتونم مبارک،بماند صدای شما و ما

    پاسخحذف
  3. وقتی از رو آتیش میپری و زردی تو با سرخیش عوض میکنی و وقتی فرداش میری دیزبین چایی که از رو آب بپری و جان گرفتن طبیعت و ببینی (راستی چقدر لذت بخش این صبح چهارشنبه آخر سال چند سالی است که نتونستم اهر باشم) حواست باشه ببین مورد ما کجا میرن چون همیشه کله پاچه میخرن با خودشون میبرن میتونی بجای مرغ کله پاچه تلپ شی با اونا آجیل هم میبرن یادی هم از ما بکنید.
    بایرامیدی گجه گوشی اوخوردی
    اداخلی قیز بی جورابین توخوردی
    هرکس شالین بیر باجادان سوخوردی
    آی نه گوزل قایدادی شال ساللاماخ
    بی شالینا بایراملیغین باغلاماخ
    من ده اوده شال ایستدیم آغلادیم
    بیر شال آلیپ تز بلیمه باغلادیم
    قاشدیم شالی غولام گیله ساللادیم
    فاطما خالا منه جوراب باغلادی
    خان ننه می یادا سالیپ آغلادی
    ایشاللاه بازارتون پر برکت باشه امروز مارو خوشحال کردی
    ای هولو ای آناناس تو را سپاس میگویم شیر فرهاد و نظام دوبرهره تورا سپاس ویزگولنزج پدرم هم تو را سپاس میگوید

    پاسخحذف
  4. دوست خوبم دلتنگت خواهم شد سال پر برکتی را آغاز کنی
    شاد باشی

    پاسخحذف
  5. با سلام کجا می خوایی بری اقا صادق گل گلاب البته این گل گلابش به قول شما یا همان خرج کردن میان کلمات راستی امروز کلی دوندگی در اینترنت و فلان و به گول دوست عزیزمان ممد بهمان نتونسته بودم بلاگفا رو باز کنم ولی یه چاره اندیشی کردمو تونستم وارد بلاگفا شم نمی دونم تحریمه یا چی ....

    پاسخحذف
  6. سال نو بر شما و خانواده مبارک باد

    پاسخحذف
  7. تشکر از زحمات و جمع کردن اخبار .خوب و پر محتواست.خسته نباشی

    پاسخحذف
  8. سال نو را پیشا پیش درحالیکه سعی میکنیم زود برسد و سالی دگر از عمر ما بگذرد و بگوییم سالی دگر گذشت و ..... به حضور همیشه بهارتان تبریک عرض میکنیم
    بسکه بد میگذرد زندگی اهل جهان ==مردم از عمر چو سالی گذرد عید کنند
    راستی عیدی آق رضا را دادی؟

    پاسخحذف
  9. سال نو را برای وب نویس زحمتکشی مثل خودتان و خانواده پیشاپیش تبریک می گویم....

    پاسخحذف
  10. چه جالب! عیدانه سینووکس مرحمت فرموده‌اند؟ ...

    پاسخحذف

نظرتان راجع به این مطلب چیست ؟