۱۳۸۸ بهمن ۲۲, پنجشنبه

باید به "رسم زمانه" خنده زد هر آن

برای منجمد نشدن در بین افکار منفی مترشحه  از مغز شریفه ! در اجتماعی که (مثلن) توش "زندگی !" میکنی  ، خنده  یادمان نرود . مَثَل طنزی را در ذیل می آورم تا به امیدی ، دوستی بخندد و اندرونی رگهایش وا شود . وآللآه  حواسمان به تاریخ هم هست .
 :
:

خانمی به آشپزخانه خانه اش سفارش کابینت میدهد . اینهمه مهیا شده و در مطبخ حاج خانم نصب میشود . بعد از نصب ، خانمه مشاهده میکند که از داخل کابینت صدایی می آید . هی اینور و اونور کابینت را میگردد و نتیجه ای نمیگیرد . ناچارن زنگ به استاد کابینت ساز زده و از او کمک میخواهد . اوستا ! به منزل می آید و بعد از وارسی چندین باره متوجه دریچه باز آشپرخانه که رو به خیابان بود ، میشود . او متوجه میشود که وقتی اوتو بوسی ! و یا ماشین سنگینی از خیابان روبرو رد میشود موجب لرزش کابینت شده و ایجاد صدا را موجب میشود . اوستا خود را با این تحلیل که " حاج خانوم ، ببینید این کابینت خالیست و چون ساختمان شما لرزش عبور و مرور وسائط  نقلیه سنگین را در خود بروز میدهد من داخل کابینت میشوم تا سنگین شده  و شما مطمئن باشید که دیگر کابینت تان صدا نخواهد کرد " وارد کابینت شده و درش را میبندد .

در همین حین که اوستا برای اثبات اختراعش  داخل کابینت نشسته بود تا وسیله نقلیه سنگینی از روبروی خانه عبور کند .مرد خانه سر رسیده و ضمن تبریک گویی کابینت جدید به حاج خانوم ، درب آنرا باز کرده و با مردی که در داخل آن بود مواجه میشود . 
مرد خانه با غیض ، مرد داخل کابینت را نگاه کرده و فحاشی سر میدهد . اوستای داخل کابینت  هم با التماس و تمنا میگوید : آقا ! بزن مارو بکش . آتیشم بزن . من هرچه قدر به شما التماس کنم که داخل کابینت نشسته و منتظر اوتو بوسم ! باورتون نخواهد شد .

۴ نظر:

  1. سلام
    بله درست می فرمایید:باید به رسم زمانه خنده زد هر لحظه"

    پاسخحذف
  2. ولی یه چیزی بگم..آدم از بی مزگیشم حتی خندش نمی گیره!.لی خب برای روحیه دادن به کسی که ساعت 3 صبح چشاش عینهو بچه ای که تازه به همبازیاش رسیده بازه خوب بود..ممنون

    پاسخحذف
  3. عجب بدشانسی بوده این آقای کابینت ساز

    پاسخحذف

نظرتان راجع به این مطلب چیست ؟