۱۳۸۹ آذر ۱, دوشنبه

سگ یا پدر سگ !

 یک حیف بر آن سگ و صد حیف بر این آدم
امروز :  در یکی از مسیر هر روزه ای که از محل کارم در غروب و یا بعد از غروب میپیمایم صدای عوعوی سگی را میشنوم که حالا بخاطر بی غذایی و یا ناراحتی یی که دارد صدایش در آمده است . با خودم فکر میکنم این صدا نمیتواند برای حفاظت از خانه و یا حتا صاحبخانه بوده باشد .
میرسم  سر صدا ! میبینم سگی از همه جا رانده و درمانده پناه به ساختمان نیمه سازی آورده . موهایش ریخته و قدرت دفاع ندارد . چلاق است و ناتوان . اهل محل که بهش تکه نانی خشک  نداده اند که هیچ بچه هاشان با سنگ سگ را میخواهند بدر از آن خانه کنند . بچه ای سنگ میندازد بهش . اگر خورد هیبیب هورایی میکشند و والدشان برایش دست میزند . اگر هم سنگ به سگ نخورده باشد نوبت دیگری میرسد که سنگ بسویش پرتاب کند تا موجب خوشحالی خاطرشان باشد . صدای ناله سگ دلمشغولیشان شده بود .
ادامه هم ندارد !
پسرک ِ همسایه میخندد
من دارم دیوانه میشوم

پ.ن : همیشه جایی از دهانِ فضول باز میماند.

۲ نظر:

  1. سلام اقا صادق
    این مطلب شما نشانگر این است که دیگر برای دل مشغولی مردم چیزی وجود ندارد سنگ زدن به یک سگ نشانه چیست؟نشانه ان است که دل خوشی هایمان انقدر کم شده است که به تفریحاتی مانند اذیت کردن یک موجودی که خلق کنندش خداست می پردازیم دیگر بچه ها دل هایشان مانند بچه های قدیم نیست و دل هایشان پر شده ار نفرت و کینه چرا که خوانواده اولین چیزی که یادش داده این است که محبت سیخی چند به فکر خودت باش و در اثر این حوادث بچه های مامانی و ننر به بار می ایند که به اینده هاشون اصلا امیدی نیست و بعضی از انسان ها که خودشان را اشرف مخلوقات می دانند از این موجود هم کمترند چرا که وقتی به این موجود کسی محبت کند دمش را به نشانه تقدیر و احترام از او تکان می دهد که بعضی از انسان ها این را بلد نیستند که باید از این موجود یاد بگیرند. موفق باشید

    پاسخحذف
  2. سلام آقا صادق
    اولا خدا حفظ کنه آقا داداش بلند قامت ما رو، ماشاالله بهش الهی سلامت و تندرست و شادکام باشه.

    دوما این مطلبتون قلبم رو فشرده میکنه و افسوس میخورم به فرهنگ نداشتمون :(

    پاسخحذف

نظرتان راجع به این مطلب چیست ؟