۱۳۹۱ دی ۲, شنبه

تغییرات جدید فیس بوک برای حفظ حریم شخصی افراد

روز سه شنبه فیس بوک دست به تغییر عظیمی در بخش حریم شخصی کاربران خود زد. ظاهرن  این یکی از بزرگترین تغییرات روی بخش حریم خصوصی از زمان تأسیس فیس بوک تا به حال بوده است. این تغییرات شامل یک دوجین اصلاح و بهینه سازی بر روی پروفایل ها، استاتوس، بروز رسانی ها ، مکان و تگ ها بوده است.
گرچه این تغییرات زیاد است ولی به گونه ای است که شاید پیدا کردن همه آنها و درک تاثیرشان بر روی حریم شخصی افراد به سادگی امکان پذیر نباشد. برخی از این تغییرات ظاهری، برخی افزودن امکانات جدید و بعضی هم سهل الوصول تر کردن امکانات قدیمی تر هستند. این نوشته به طور خلاصه برخی از این تغییرات و اصلاحات را معرفی می کند.

کنترل حریم شخصی : ویرایش پروفایل

 از این به بعد می توانید قابل رویت بودن بخش های مختلف پروفایل تان را مستقیماً از صفحه ویرایش پروفایل، تنظیم کنید. در گذشته مجبور بودید این تنظیمات را از بخش تنظیمات حریم خصوصی انجام دهید.

تائیدیه برای تگ ها


 خوشبختانه فیس بوک برای تگ های مکان و تصاویر، یک حالت تأییدیه ایجاد کرده. در حال حاضر فیسبوک برای نمایش تصاویری از شما  که توسط دیگران تگ شده  نیاز به تأیید شما دارد. این قابلیت امکان غیر فعال کردن را نیز دارد.


تائیدیه تگ تصویر


 با تغییرات جدید، اکنون می توانید تگ های تصاویر را مستقیماً از درون تصاویر تأیید یا رد کنید و دیگر لازم نیست در بین یک متن طولانی از اسامی به دنبال اسم خودتان بگرددید.

نمایش پروفایل از دید بازدید کنندگان


 در تغییرات جدید یک کلید تحت عنوان “View Profile As” به پروفایل اضافه شده که به شما این امکان را می دهد تا پروفایل خودنان را از نگاه دوستانتان و سایر افراد مشاهده کنید.

کنترل بهتر در بروز رسانی استاتوس


 حالا راحت تر می توانید  متن به اشتراک بگذارید و  کسانی را که مجازند این متن را ببینند؛ تعیین کنید. فیس بوک کلیدی در اختیار شما قرار داده که به کمک آن می توانید تعیین کنید که یک نوشته آیا به صورت عمومی منتشر شود، فقط دوستانتان آنرا مشاهده کنند و یا فقط افراد خاص یا گروهی که شما تعیین می کنید مجاز به دیدن متن هستند.

افزودن مکان در بخش استاتوس

 ظاهراً مکان افراد اهمیت خاصی پیدا کرده. اپلیکیشن های موبایل این آیکون مکان یاب را دارند و از آنجائی که فیس بوک در پی یکپارچه سازی امکانات تعیین مکان در شبکه اجتماعی خود است، این کلید را نیز به بخش استاتوس اضافه کرده است.

کنترل بیشتر بر روی حریم خصوصی تصاویر

 امکان جدیدی که فیس بوک برای این بخش اضافه کرده این است که هنگامی که شما تگ خود را از روی یک عکس بر می دارید می توانید از فیس بوک درخواست کنید تصویر مذکور را حذف یا کاربری [که عکس را به اشتراک گذارده/ تگ کرده] را مسدود نماید.

۱ نظر:

نظرتان راجع به این مطلب چیست ؟