۱۳۸۵ بهمن ۱۳, جمعه

آیا وبلاگها میتوانند كمك كنند؟

اینجا با ارائه لینکها و نوشته های تازه وبلاگستان در ساعت ۲۰ روز چهارشنبه به تاریخ ۱۸/۱۱/ ۸۵ دوباره سازی شد.


اين بازي فرا گير و خوشایند شب يلدا در بلاگستان نيست . اين درد فراگير من نوعيست درد فرد فرد هموطنانیکه از این مسایل آسیب میبینند . آیا بازی یا درد در بلاگستان معنی های خاص خودش را دارد . این بازی یا درد چقدر برایتان ارزش دارد . ارزش لینک دادن یا ارزش تحقیق و نوشتن یا ارزش رساندن این نوع دردها به گوش مسئولین یا ارزش هم دردی و یا ... 


دوستی عزیز و اقتصاد خوانده برای مطلب قبلی ام "عشق من آونکس " در تهران تحقیقاتی را انجام داده اند . این تحقیقات مطلب قبلی را مقداری به زیر سوال برده بود . فاکتور خرید دارو در جیب کاپشنی که از آستارا خریده بودم موجود بود لذا عکسش را جهت مستند شدن کار گرفتم و گذاشتم اینجا . 



قیمت آمپول آونکس که قیمتشان با قیمت ما خدا تومن فرق داره ! تهران با دفترچه بیمه تامین اجتماعی ۱۶۸هزارتومان!!! و در تبریز ۲۳۰ هزار تومان خرج در نرفته !!!!! آنهم با نایافتی و کمبود و حتا با نبودش .
حالا بنظرم محبت دوستانیکه با اینجا در ارتباط هستند اینه که از شهرهای مختلف قیمت این آمپول و از نوع خارجه و داخله اش و کمبود یا فراوانی اش را در اینجا برایم بنویسند تا دقیقن علت یابی شود بلکه بتوانیم مشکلاتی از این نوع را به گوش مبارک بزرگان قوم برسانیم شاید سبب خیری برای دیگر مریضان از نوع خاصش شویم . این قضیه مربوط میشود به تک تک مردم ایران ! به فلک زده هاییکه هرماه باید ۲۳۰ هزار تومان يا همان ۱۶۸ هزار تومان تنها باید پول ۴ عدد آمپول را کنار خرجی های خونه شون بزارن کنار . مقداری بار عاطفی و روانی هم شاید داشته باشد . حالا ما کی این حرف رو گفتیم .


آقا اصلن چرا داروي بيماريهاي "خاص" رو دم در خونه و مجاني !!! به مريض تحويل نميدن ؟ انتظار بزرگي يه مگه نه ؟ من چقدر پر مدعام . آیا وبلاگها قدرت اینرا دارند که بعد از اینهمه سال یک معضل اجتماعی را حل کنند . خودم هم نمیدانم و برای این است که تست میکنم تا ببینیم چند مرد حلاجیم . دوستی قرار است با آقای اعلمی نماینده محترم تبریز در مجلس شورای اسلامی مسئله را مطرح کند . تا چه پیش آید . همان دوست ظاهرن با ایسنا هم تماس گرفته تا تحقیق بشه . دوست دیگری ...


نوشته ها و یا لینک های داده شده در این رابطه تا الان :روزنامه اعتماد ملی / بلاگ نیوز بلاگچین / نق نقو/ آيلا / آلما  / عمو اروند  / زن متولد ماکو فراری/ آونگ خاطره های ما  / وبلاگ گروهی سه قلم دار / خواب قاصدک ها /ناز خاتون  / روی شیروانی داغ / الهه مهر زیتون / نقطه ته خط  / زندگانی / شهر قصه / آب و گل / دختر همسایه / رها / شبانگاهان / برکام / آقا خره / من در غربت / دست نوشته های یک فلفل کوچولوی شیرین / خدا بیامرز / تو را من چشم در راهم / سیاست مجازی / سفرنامه الکترونیک / خیابان شماره ۱۱ /  سيب سبز / روزبه میرابراهیمی  / بیداد / بي بي باران / ورودي پزشكي ۷۸ / ورجاوند / دیوونه / من و ام اس / سیاه آبی سفید / محمد تراوا / کتبالو / رها / یک دانشجوی دانشگاه آزاد /


اگر شما هم در این رابطه نوشته این و یا احیانن لینک داده آنرا در بخش نظرات اعلام فرمایید .


 مطالب مرتبط :


پرداخت كامل هزينه هاي درماني بيماران خاص - سرطان و ام اس  . توی چشم آدم راست راست نيگاه ميكنند و دروغ تحويلش ميدن " اينم از پايگاه جامع! اطلاع رساني پزشكان ايران " 


عدم تامين داروي بيماران ام.اس حالت روحي و رواني آنها را متزلزل مي‌كند ایسنا


بيماران مبتلا به " ام.اس " و بيم و اميد براي درمان  يك داستان خواندني از خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران


وزارت بهداشت افزايش بهاي داروي "آونكس" براي بيماران ام‌اس را تكذيب كرد خوبه آقا ما كه اون بالا فاكتور داديم  دروغ چرا؟


ام اس و تجارت مرگ  اسماعيل عبادي از تهران


عشق من آونكس مطلب قبلي ام كه كسي تا الان پاسخگويش نيست !


پي نوشت : تمامي مطالبيكه ديشب نوشته بودم با يك اشتباه به هوا رفت و من مجبور شدم دوباره نويسي كنم و اين امر باعث ميشود كه از اصل مطلب اوليه مقداري فاصله داشته باشد و چون آنرا جايي كپي نكرده بودم تنها سعي ميكنم مطالبي را كه بيادم مانده را تكرار كنم . از اشتباهي كه كردم از همه دوستان معذرت ميخواهم . عرض شود كه لطفن و با قبول زحمت كسي اين نامه را تشويش اذهان نداند.


 

۳۴ نظر:

  1. من به مطلبت لینک دادم.
    ضمنن سعی می‌کنم اطلاعاتی در مورد این دارو در سوئد برایت جمع آوری کنم. اما ابتدائن بگویم که در این‌جا دارو بسیار گران است ولی هرچه بیشتر دارو در ظرف ۱۲ ماه خریداری کنی، هزینه‌ی خرید به نسبتی پائین می‌آید. اگر خرید داروی بیمار به ۱۸۰۰ کرون برسد، مابقی ماه‌های سال از پرداخت معاف می‌شود.
    داروهای بیماران دیابتی کلن مجانی است.

    پاسخحذف
  2. سلام. سعی میکنم اطلاعاتش را از دبی جمع کنم. موفق باشید

    پاسخحذف
  3. سلام گرمی
    در این هوای سرد خدمت باسعادت اهری عزیز
    امیدوارم که تمامی دوستان وبلاگ نویس اظهار لطفی بکنند اما یقین دارم که تاثیری برروند قیمت دارو نخواهد داشت زیرا که گفته اند : گوش اگر گوش تو وناله اگر ناله من آنچه البته به جایی نرسد فریاد است!!!!!!!!!!!!!

    پاسخحذف
  4. برادر عزیز من هم تو مطلب تازه ام لینک دادم . متاسفم که کاری از دستم برنمی آید .

    پاسخحذف
  5. یک وبلاگ جدید التاسیس اهری که مطالبش به فارسی و انگلیسی ارائه می شوند- اگر وقت کردین خوشحال می شم از نظرات و تجربیات شما استفاده کنم تازه هم محل هم هستیم

    پاسخحذف
  6. سلام علیکم. گویا از وقتی نمونه ی داخلی تولید شده گونه ی خارجی اش را از سبد حمایتس خارج کرده اند. راستیف بلاگ رولینگ اختصاصی لوتا را برایتان ارسال کردم با ژسورد و بقیه. دریافت فرمودین؟

    پاسخحذف
  7. صادق جان به مطلب لینک دادم. از خودم خجالت می کشم که حتا نمی دونستم قیمت این دارو چند است؟

    پاسخحذف
  8. سلام دوست عزیز . به مطلبتان لینک دادم . نمی دانم کار ساز هست یا نه . شرمنده که جز این کمک دیگری به فکرم نمی رسید. سعی می کنم ببینم می توانم اطلاعاتی در مورد این دارو در اینجا پیدا کنم که شاید گره گشا باشد یا نه.

    پاسخحذف
  9. لینک شمارا اضافه کردم. کاش می‌شد به گوش مسئولین هم لینک داد! فعلاً در سفرم. برگشتم کمی تحقیق می‌کنم. گرچه هرجا بری آسمون خط خطّیه!

    پاسخحذف
  10. دوست عزیز،در ستون سیاست مجازی روزنامه ی اعتماد ملی،پیش تر به پست های قبلیت در همین زمینه اشاره کردم.فردا هم می توانی در همین ستون اشاره ای به مطلب اخیرت را ببنی.

    پاسخحذف
  11. دوست عزیز تا یک ماه پیش قیمت هر یکی آن 700.000 ریال بود که تامین اجتماعی 85 درصد آن را تقبل می فرمودند . خدمات درمانی 90درصد و ارتش رایگان .
    ولی از ماه پیش مبلع دارو به 1.000.000 ریال تغییر یافته که 700.000 ریال به روال فوق الذکر پرداخت می شود و 300.000 باقیمانده نقداَ باید پرداخت شود یعنی 1.200.000 ریال اضافه بر چیزی که قبلاَ پرداخت می شد .
    جالب که تا 4 سال پیش داروهای بیماران خاص مثل ام اس و بیماران دیالیزی رایگان در اختیارشون قرار می گرفت (البته تامین اجتماعی ) که نظرشون عوض شد .حالا شما می فرمایید که بیارن درب منزل تحویل بدن ؟ شوخی می فرمایید دوست عزیز؟

    پاسخحذف
  12. برابر قولی که داده‌بودم، امروز رفتم داروخانه و قیمت آونکس راسوال کردم. قیمت یک بسته‌ی چهارتائی‌اش ۸۵۰۰ کرون بود. هر کرون سوئد برابر است با حدود ۱۲۵ تومان خودمان یعنی حدود ۱۰۶۲۵۰۰ تومان. سرم دود کشید. پرسیدم:
    یعنی بیمار من باید هرماهه چنین مبلغی بپردازد، مبلغی معادل با سه‌چهارم حقوق خالص‌ش را؟ گفت:
    نه برو این دفترچه را بخوان! ولی بدان که هیچ بیماری نباید در یک‌سال بیش از ۱۸۰۰ کرون، مبلغی معادل ۲۲۵.۰۰۰ تومان در سال بپردازد. مابقی‌اش را بیمه می‌دهد.

    پاسخحذف
  13. سلام صادق عزیز. در حد توانم خبر را پخش کردم و تا دستم می رسید زنگ زدم ولی گوش شنوایی نیست. اعلمی نماینده تبریز را هم گیر نیاوردم. اگر وقت کنم می روم وزارت بهداشت و درمان و جلوی مجلس تا اعلمی را هم گیر بیاورم. البته اگر وقت کنم و امیدی باشد.

    پاسخحذف
  14. با سلام صادق اهری عزیز بهترین راه را برای بیان مشکلت انتخاب کرده ای. چون مطلب تو و اسم وبلاگت در صفحه آخر روزنامه اعتماد ملی قسمت سیاست مجازی تاریخ 17 بهمن سال 1385 چاپ شده است. به عنوان یک همشهری وقتی مطلب را خواندم بسیار خوشحال شدم . امیدوارم اولین نفری باشم که این خبر را می دهم.موفق باشی

    پاسخحذف
  15. من در مود ام اس نمیدونم اما در مورد بیماران خاصی مثل کسایی که کلیه هاشون از کار افتاده توی شیراز انجمنی تشکیل شد به نام حمایت از بیماران خاص(نمیدونم شاید همه جای ایران باشه) اینا سعی میکنن به بیمارا هر جوری کمک کنه و البته گردندگان آن به دولت وابسته نیستن و از انجمنهای پزشکی شهر هستن و چون خود من از نزدیک باهاشون آشنا بودم میدونم اونا تونستن داروهای بیماراشون رو با قیمت مناسب و حتی گاهی رایگان به دستشون برسونن(البته بسته به نوع بیمه ای که بودن یا شرایط خانواده ها فرق میکرد) نمیدونم میتونم کمکی کنم یا نه اگه میتونم به من خبر بدین.

    پاسخحذف
  16. دوست عزیزم،در ستون سیاست مجازی امروز روزنامه می توانی اشاره ای به ژست وبلاگت را بخوانی.این آدرس سیاست مجازی در سایت روزنامه:http://www.roozna.com/Negaresh_site/FullStory/?Id=30712&Title=ستون%20سياست%20مجازي%20‌-%20آمپول‌هاي%20دويست%20هزار%20توماني!
    متاسفانه البته نرم افزار سات خیلی درپیته و مطلب به هم ریخته.می توانی از لینک وبلاگ سیاست کجازی استفاده کنی،هر چند هنوز رسمن افتتاحش نکردم.
    http://piw.blogfa.com/post-11.aspx

    پاسخحذف
  17. 1 اهری عزیز فکر کنم اصفهان هم دست کمی از تبریز شما نداشته باشه من الان با داروخانه امام سجاد در اصفهان که مرکز داروهای تخصصی هست تماس گرفتم البته آونکس رو داشت ولی قیمت یک آمپول آن را برای ایرانی 50 هزار تومان و برای خارجی آن 100 هزار تومان اعلام کرد یعنی برای 4 آمپول ایرانی 200 هزارتومان و خارجی 400 هزار تومان. تلفن اون داروخانه هم 03112211141

    پاسخحذف
  18. آقای اهری لینک مطلبتون رو در وبلاگم قرار میدم
    ببینیم کاری از دستمون بر می یاد
    منم از علوم پزشکی دانشگاه تبریز هر الاعاتی بتونم گیر بیارم حتما بحتون می رسونم

    پاسخحذف
  19. تنها کاري که از دستم در حال حاضر بر مي آمد را انجام دادم...تا آنجا که در توانم باشد در کنارتان خواهم بود.

    پاسخحذف
  20. به مطلب لینک دادم وازطرح پیشنهادی حمایت می کنم...
    باآرزوی موفقیت

    پاسخحذف
  21. سلام من هر روز به وبلاگتون سر میزنم . لینک مطلبتون را هم در پیوندهای روزانه گذاشته ام . متاسفانه مشکل بیماری و هزینه سرسام آور آن را هر روز میبینم میشنوم ولی کاری ازم برنمیاد ...موفق باشید

    پاسخحذف
  22. اطاعت امر شد .
    موفق باشید

    پاسخحذف
  23. سلام
    من هم لینک این مطلب رو گذاشتم
    امیدوارم حرکتی باشه که نتیجه بده
    موفق باشی

    پاسخحذف
  24. سلام والله من دو سالی زدم اما من شش سال بود ام اس داشتم تا اوونکس اومد

    پاسخحذف
  25. سلام.متاثر شدم.خدا به همه ما رحم کند....

    پاسخحذف
  26. سلام
    خدا به همه’ محتاجان به سلامتی کمک کنه
    نگارش جالبی دارین
    خوشحال میشم یه سری به وبم بزنید

    پاسخحذف
  27. اميدواريم كه موفق بشيم و اونها هم سلامتيشون رو بدست بيارن... آقا مام لينك داديم... .

    پاسخحذف
  28. اهری جان مطلبی در این مورد نوشتم که شاید بد نباشد نگاهی به آن بیاندازی.
    موفق و سلامت باشی

    پاسخحذف
  29. گرچهگگرچه با من قهری ولی عارضم به خدمتتان که علت اصلی کم لطفی به بیماری های خاص سیاست های غلط بیمه ای است. می دانید بیشتر هزینه بیمه ما صرف بیماری ها و افرادی می شه که نباید بشه. فرضا شما اگه آمار و هزینه ای که بیمه برای سرماخوردگی ساده در هر سال صرف می کنه ، دربیارین ، قطعا متعجب می شین. حرف در این زیمنه واقعا زیاده.

    پاسخحذف
  30. از وبلاگ سانی میام اینجا... فقط میتونم بگم متاسفم. مادر یکی از شاگردام دیروز از قیمیت این داروی برای دختر ام اسی ش مینالید...

    پاسخحذف
  31. چی بگم داداش اهری ... چی دارم که بگم ؟

    پاسخحذف
  32. با اجازه ی شما، من هم نوشتم و بهتان لینک دادم

    پاسخحذف
  33. اقاي اهري
    1 خيلي متاسف كه اصلا چنين مشكلي براي شما پيش امده
    2 خيلي خوشحالم كه صدايتان به گوش كساني رسيد كه صدايشان به گوش خيلي ها مي رسد
    3 ارزو دارم اين مشكل كه با نداي شما خيلي ها را بيدار كرد حل شود تا ديگر موقعي كه صف طولاني مراجعه كنندگان مايوس اونوكس را مي بينيد اشك در چشمانتان حلقه نزند

    پاسخحذف

نظرتان راجع به این مطلب چیست ؟