۱۳۸۹ فروردین ۲۹, یکشنبه

دانشجویان اهری در دانشگاه امیرکبیر جشنواره " شهر من ، فرهنگ من " را برگزار میکنند



امسال چهارمین دوره ی جشنواره ی « شهر من، فرهنگ من » در تهران برگزار می شود. جشنواره ای که استان های کشور در غرفه های جداگانه به معرفی داشته هایشان می پردازند. جمعی از دانشجویان اهری در دانشگاه های تهران با سعی و کوشش بسیار غرفه ای مخصوص قره داغ در آن جشنواره ترتیب می دهند. فرصتی گرانقدر برای معرفی این خطه ی عزیز. شوق وافرشان را در جلسه ای که با هم داشتیم احساس کردم. این همان موج عاشقانه و خردمندانه ای است که خطه ی قره داغ بدان نیازمند است. آن ها از مسئولان منطقه یاری خواسته اند و امیدواریم به یاری شان بشتابند.  (+)
اين جشنواره شامل دو قسمت است كه نمايشگاه فرهنگي و همايش علمي را در بر مي‌گيرد. زمان اين جشنواره از 26 تا 30 اردبيهشت میباشد .  در این نمايشگاه بومي محلي "‌شهر من ، فرهنگ من‌" لباس و غذاي محلي آذربایجانی  ، آداب و رسوم محلي  مربوط به گذشته دور، عكس‌ها و پوسترهاي آذربایجانی و موسيقي آذری به نمايش گذاشته مي‌شود.

لینکهای مرتبط : 
راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی چهارمین دوره جشنواره شهر من فرهنگ من
غرفه ها و شهرهای شرکت کننده در این جشنواره


با آرزوی توفیق روزافزون بروبچه های قره داغ ( ارسباران )
برای مشاهده تصاویر در قطع وزیری و یا نخست وزیری ! رویشان تقه بفرمایید

 شیرینی مشهور اهری اهر
ماکت بقعه شیخ شهاب الدین اهری

 منبع تصاویر

۱۰ نظر:

  1. بیر- زنجفیل حالواسی
    ایکی - پاپ موسیقیسی
    اوچ - گیلیم لری
    چوخ گوزل
    اللری قوللاری واراولسون
    نق نقو
    www.neghneghoo.com

    پاسخحذف
  2. با درود
    تقه بفرمائيد كه بكار برده ايد مناسب نيست پيشنهاد مي كنم كلمه مناسبي جايگزين فرمائيد.همشهري شما از اردبيل.

    پاسخحذف
  3. همشهری گرامی ام از اردبیل:
    حالا شما بزرگواری کرده و ایندفعه را تقه بفرمایید . سعی میکنیم بعدن از کلمه فرنگی و زیبای " کلیک " استفاده کنیم ایشاالله . از تذکرتان سپاسمندم
    با مهر : صادق

    پاسخحذف
  4. سلام. انصافا جای تشکر داره بخاطر تلاش و زحمتی که می کشن.همه شهرهای ایران، از فرهنگ دیرین و آداب و رسوم خاصی برخوردار هستند که اگه تبلیغات مناسب انجام بشه می تونه برای توریستی بودن ایران مفید بشه. امید که سازمان ایران گردی، جهانگردی ... بیشتر به این امر توجه کنه.

    پاسخحذف
  5. صادق به ی چاغ یز آیدین
    او گنج اهرلی لرین ال لری آغریماسین کی قره داغی تانیدیریلار و سیزین ده قول لاریز آغریماسین کی او سرگی نین بیلدیریش ین یایب سیز.
    او گنج لر و سیزین شان یاشایش یز دیلکیم دی

    پاسخحذف
  6. صادق به ی چاغ یز آیدین
    او گنج اهرلی لرین ال لری آغریماسین کی قره داغی تانیدیریلار و سیزین ده قول لاریز آغریماسین کی او سرگی نین بیلدیریش ین یایب سیز.
    او گنج لر و سیزین شان یاشایش یز دیلکیم دی

    پاسخحذف
  7. با درود
    همشهري عزيز پاسخ شما مرا وادار به انجام دو كار متفاوت كرد.چون لحن شما مي نماياند كه از پيشنهاد بنده حقير زياد دلخوش نشديد واين براي من جالب انگيز ناك وند است.اول اينكه دوباره يك نظر بنويسم ودوم اينكه ديگر هرگز در وبلاگ شما نظر ننويسم.منظور من بكار بردن كلمه فرنگي كليك نيست گو اينكه بكار بردن كلمه مورد نظر مخترع وسازنده يك اختراع هيچ اشكالي ندارد واين پاسداشت زحمات مخترع است وبحث هاي غير متين فارسي را پاس بداريم شما را به اشتباه نياندازد وباز گو اينكه من وشما تعهدي به پاس داشت زبان فارسي كه اصلا زبان ما را پاس نمي دارد نداريم.از طرفي كلمه تقه در زبان فارسي مفهوم بدي دارد ومن بيشتر از اين توضيح نمي دهم وهدفم اين بود كه تقه را بكار نبريد نه چيز ديگر .بر قرار باشيد .وبدرود.

    پاسخحذف
  8. با عرض سلام و خسته نباشید.
    ازاینکه خبر جمشواره شهر من فرهنگ من در دانشگاه امیر کبیر را گذاشته اید متشکرم.
    من محرم زاده هستم از فعالین غرفه ارسباران .بسیار خوشحال می شویم که بعد از این نیز در وبلاگ خودتان اخبار مربوط به این فئستیوال را بگذارید.
    ما از تمامی اهل فرهنگ و دوستداران دیار قارداغ دعوت می کنیم با حضور در غرفه خودشان ما را در انجام هرچه بهتر این جشنواره یاری فرمایند.
    قرار است تمامی اخبار ،عکس ها و مسائل مربوط به غرفه در سایتwww.arasbaran.netباشد البته همین الان نیز عکس های مربوط به پارسال در سایت موجود است.این جشنواره از تاری 1 خردادلغایت 6 خرداد در محل دائمی نمایشگاههای دانشگاه امیرکبیر برگزار شود.

    پاسخحذف
  9. خبر فوق را در سايت ارسباران درج نموديم از اطلاع رساني شما متشكريم.

    پاسخحذف

نظرتان راجع به این مطلب چیست ؟