۱۳۹۲ فروردین ۲۱, چهارشنبه

آن شب « خنده بازار» و اين شب « مش اسماعيل»!!!

 میخاستم در مورد عنوان همین مطلب چند سطری قلمی کنم ! دیدم جناب خضوعی در وبلاگش بهتر از من جان ِ مطلب را ادا کرده است و آنرا باز نشر کردم.

در روزگاري كه عصر ارتباطات است و كوچك ترين رويدادي در سطح جهاني خبر مي شود و همه خبردار مي شوند، انگار در جامعه ي ما هنوز سامانه « چاپار» برقرار است كه رويدادي چون زلزله، چنين دير خبر مي شود و به گوش ها مي رسد. يادمان است كه آن شب كه در اين گوشه ايران يعني آذربايجان غوغا بود و شيون مرگ بلند مي شد، شبكه سراسري مان داشت « خنده بازار» پخش مي كرد.
ديروز ساعت 16 و 22 دقيقه زمين لرزه اي به بزرگي 6.1 ريشتر و با عمق كانوني 12 كيلومتر به مركزيت شهر كاكي ( شهرستان دشتي) در استان بوشهر به وقوع پيوست. تا 6 ساعت بعد تصويري از اين زلزله در خبرگزاري هاي رسمي و نيمه رسمي و دولتي و نيمه دولتي شناخته شده ي ما نبود و ساعت 23 و 37 دقيقه خبرگزاري مهر گزارش تصويري با يك تصوير منتشر كرد. خبرگزاري فارس اما ساعت22 و 52 دقيقه و همچنين 23 و 25 دقيقه دو گزارش تصويري كامل منتشر كرد. خبرگزاري دولتي ايرنا هم اولين گزارش تصويري خود را ساعت 22 و 45 دقيقه در خروجي خود قرار داد. تا پايان روز بيستم فروردين تعداد كشته ها 37 نفر و تعداد مصدومين 887 نفر اعلام شد كه حال يكصد تن از آن ها وخيم بوده است.
مسئولان بلندپايه ي كشورمان به زودي پيام تسليت صادر كردند و سه روز در استان بوشهر عزاي عمومي اعلام شد.
موضوع را در خبرگزاري ها پيگير بودم. خبر را برنامه هاي خبري شبكه هاي سراسري نيز منتشر كردند. وقتي شبكه استاني « سهند» مان را گشودم، داشت « مش اسماعيل»  ـ جُنگ شبانه ـ را مي داد كه با مجري برنامه خنده بازار راه مي انداختند. بي ترديد وقتي عضوي از اعضاي پيكر ايرانمان به درد مي آيد، اصولاً ديگر عضوها را نبايد قراري باشد. اينجا انتظار مي رفت كه چنين برنامه اي پخش نشود. يادمان است آن شب و آن روز كه چه روزي داشتيم و حتي قرمز پوشيدن مجري برنامه در شبكه ي استاني مان نيز به ما بر مي خورد و يادمان است به خاطر آن « خنده بازار» حتي نماينده مان در مجلس تذكر داد. مردم خوب بوشهر و زلزله زدگان و عزيز از دست دادگان نيز امروز بسيار حساس و آسيب پذير چشم شان به همه ي ايرانيان است. بايد كه قدري به هوش باشيم.
تصاوير را دقيق شويم. خانه هايشان شبيه خانه هاي ماست. صورت شان چون صورت ماست و انگار همه از يك ناحيه زخم بر مي داريم. الآن آن ها شبيه ترين ايراني به ما هستند. 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرتان راجع به این مطلب چیست ؟