۱۳۸۵ آذر ۱۷, جمعه

عم قیزی - یک

آقا راستش رو بخواین این سلطان العارفین شهر ما یعنی "شیخ محمود شهاب الدین اهری" هم انگشت حیرت از اینهمه تبلیگات! برای خدمت به خلق الله به دهن مانده است . یعنی باور بفرمایید این آقایانیکه اینهمه هزینه عکس و پوستر و بنر کرده اند و موز و بیسکویت و گهگداری شام و احیانن ناهار برای طرفدارن خود تهیه و تدارک میبینند  قولهایی را به مردم میدهند٬ که گاهی (رئیس جمهور هم این وعده ها را با اکراه میدهد) جز براي خدمت و كمك به معيشت  روزانه زندگی٬ و دستگیری از ایتام و مستضعفین و اعتلای عدل علی  كانديدا نشده اند . عکسهاییکه در وبلاگ و فتوسفری ام میگذارم از نظر هنر عکاسی در سطح پایینی قرار دارد . تعمدن مقداری تار انداخته شده  و این بخاطر اینست که تبلیغی برای هیچ کدام از کاندیداها نشود . ریخت شهر با پوسترهای نصب شده عینهو فضای انیمیشنی " مدرسه موشها " در هم و برهم شده . معلم داد میزند ! دکتر نمیشنود ! خلبان هم داریم ٬ باور کنین از همه رنگش هست .تازه خلبان ما در بنر تبلیگاتیشون عکس یک هواپیمای جنگی رو هم گذاشته و بنده نمیدونم کجای شورای شهر باید درمحدوده منطقه جنگی باشد . یکیشون هم که دکتر است و در کارت تبلیگاتیشون نوشته " دارای نظام پزشکی شماره فلان "داخلی ٬ اطفال ٬ کلیه و مجاری ادراری " (پوست و مو و زیبایی )!! ...  معدود افرادی هستندکه وارد به مسئله شهر سازی و اینجور برنامه ها هستند و کاندید شدن . همه جا عکس چسبوندند ! به روی ظرف آشغال دم خیابون هم رحمی نشده است . صبح پنج شنبه ای که به محل کارم روان بودم دیدم همه درختا در این فصل پاییزی نزدیک به زمستان به ثمر نشسته اند و از هرکدومشون تصویرهای رنگی افرادیکه ادعا دارند شهر ٬ بتوسط آنان تمیز و پاکیزه و ایده آل و ... خواهد شد . کوچه ها پر شده از عکسای رنگارنگ ٬ تيرهاي چراغ برق ٬ کل دیوار همسایه مون  ٬ بالای مغازه و همچنین پایه های " کافی نت نارسیس " پر است از خدمتگزاران به خلق . یه سوال برام پیش اومده ؟ اینارو بعد از یه هفته کی میخواد تمیز کنه ؟ اوناییکه سفارش کردن با یک میله ۳ متری عکس نازشون رو در بالای همه عکسها و در نهایت ارتفاع دیوارها قرار بدند آیا فکر پاکسازی اینا رو هم کردند ؟ راستی برای انجام هرکار متخصص مربوطه برای اون کار طلب نمیکند ؟ چرا ما اینقدر از مسئله پَرتیم !؟ شعور عزیزانیکه خود را با یک تخصص نامربوط کاندیدای شورای شهر فرمودند به کجا و به چه منظوری "گل " فرموده . دِ داداش یا دِ آبجی تو که حرفه ات با شورای شهر ناهمگون است چرا ادعای ساختن شهر فرنگ میفرمایی؟


 


 


 


  عزیز دل برادر ! ما خیلی وقت پیش به سخره گرفته شدیم بیش از این نمک به زخممان نپاشین . در این راستا و با این حال و هوا به سراغ " رباعیات خیام " رفتم . تفال ! فرمودم ٬ فرمودند :


می خور که زدل کثرت و قِلّت ببرد


و اندیشه هفتادو دو ملت ببرد


پرهیز مکن ز کیمیایی که از او


یک جرعه خوری هزار علت ببرد


به راستی اینهمه دست و کله شکستن برای چیست ؟ بقیه عکسها رو از اينجا  دنبال کنین و لطفن برای دیدن عکس بعدی تقه ای روی عکس بزنید


این تنها سینمای شهرستان اهر است که متروکه مانده ٬ اما برای تبلیگات حال میده به علی ٬ حالش با شما و وزر و وبالش به گردن شورای شهر ! شهردار را هم قاطیش کنید . این "تریت" را بخورید دو روزه حالتون جا خواهد آمد.


 


 


 


 


 


 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرتان راجع به این مطلب چیست ؟