۱۳۸۶ خرداد ۳, پنجشنبه

مسابقه اسب دوانی زنان عشایر ارسباران

راه باز بوده و جاده دراز



 


جشنواره عشايري قره قيه ، جشنواره عشاير ارسباران و مراسم فرهنگي - ورزشي ارسباران نام داشته است و از سال ۱۳۷۰ تا کنون اجرا شده است .



سال پیش به علت مخاطره سیل در قره قیه مجلسی برگزار نشد امسال برای چهاردهمین بار اجرا شد . چشمان منتظر مردمان منطقه ارسباران بعد از دو سال ُ پوستری را دیدند که شایسته قره قیه و عشایر و ارسباران نبود . خب استان استان است و شهرستان و عشایر و هر چه در آنست مال استان است نه منطقه ! اسم منطقه ارسباران نباشد بهتر است ُ اینجوری راحت تره ! ما هنوز هم نفهمیدیم که چرا امسال " چهاردهمین جشنواره فرهنگی - ورزشی عشایر " نام گرفته است. و پوستر آن بر تصویر مقبره الشعرای تبریز مزین بود . چرا نشانی از عشایر قره داغ در آن مشهود نبود ؟ آیا روح حاکم بر جشنواره ی پرشور "قره قیه" که سال گذشته ۴۰ هزار نفر از آن دیدن کردند در این تصویر به چشم میخورد ؟ به علی٬ شعرا و مقبره هاشون هم راضی به اینکار نبودند . مسئولان منطقه نیز لااقل از خود بپرسند که چرا نام ارسباران از این جشنواره که در منطقه ارسباران و توسط عشایر ارسباران اجرا شده است حذف شده است و یا این جشنواره ای است که عشایریست و استانی و لابد این جشنواره  پانزدهمین قسمت اش در شهر یا منطقه ای دیگری برگزار خواهد شد.     


                                                                            منبع : دو هفته نامه گویا ٬باکمی دستکاری! 


و اما بعد  


چون شخصن نتوانستم در این جشنواره شرکت کنم و عکس بدرد بخوری از این مسابقه نداشتم آویزون دوستان دیگری بودم ! تعلل واسطه ها هم مقداری به اعلام این خبر فاصله زمانی وارد کرد و بنده امروز توانستم در این شب جمعه ای بعد از یکهفته عکسهای بسیار زیبای این مسابقه را که در "فارس نیوز " هم آمده بوده و ما خبر نداشتیم  بذارم اینجا . غنیمت است البته غنیمت جنگی نیس! روایت است که در جشنواره امسال بیش از ۵۰ هزار نفر شرکت کرده بودند . 



               


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


عکس های دیگر !


درود بر حامد حق دوست که اینهمه عکس زیبا را نمایانمان کرد .

۵ نظر:

  1. سلام
    آقا همه عکس ها یک طرف اون راه باز وجاده دراز یک طرف! خیلی عکس با حالیه حیف که اون دوتا ماشین یک کم خرابش کردند
    دست شما درد نکنه

    پاسخحذف
  2. آقا این پنحاه‌هزار نفر چرا روز جمعه را که روز عبادت است به نماز جمعه نرفته‌اند و در عوض وقت خود را صرف دیدن این بازی‌های" لهو و لعبی" کرده‌اند. این چه جشنی است که از چشم تیز بین وزارت علیه‌ی ارشادو فرهنگ اسلامی، پنهان مانده است؟ حالا شما تازه معترضید که چرا اسم ارسباران، حذف شده است؟

    پاسخحذف
  3. سلام مطلب خوبی بود عکسهاش زیبا بودن
    خیلی دلم میخواد بیام ارسباران را ببینم
    راهنماییم می کنی
    لینکت کردم
    لینکم کن

    پاسخحذف
  4. عکسهای قشنگی بودند و هستند و خواهند بود... یادگار ما برای تاریخی که انشالله تکرار نشود

    پاسخحذف
  5. سلام
    یه جایی خوندم این منطقه قره داغ نام داردو ارسباران اسمی هست از آن این دوران
    اما در بیابان لنگه کفشی نعمت است
    این اسمو هم از ما بگیرند دیگه واویلا

    پاسخحذف

نظرتان راجع به این مطلب چیست ؟