۱۳۸۷ خرداد ۱۳, دوشنبه

لیف،کیسه،صابون، و احیانن شامپوتون جا نمونه یه موقع !

 


حمامی که دو روز پیش در فهرست آثار ملی ثبت شده بود چند شب پیش تخریب شده بود !


  این خبر را وقتی خواندیم داغ فرمودیم. یعنی کسی هست که بتونه از میراث فرهنگی میراث بان! هم به تیغه به همین راحتی ؟ حمام تاریخی قوشالار که پاییز سال گذشته از خاک بیرون آمده بود، هفته ی پیش تخریب شد. جالب مند ! است که همین حمام در فهرست آثار ملی نیز ثبت شده است . بخوانیم :


«حمام قوشا» اهر در فهرست آثار ملي ثبت شد خبرگزاري فارس: سرپرست سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي گفت: به پيشنهاد سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي «حمام قوشا» اهر در فهرست آثار ملي ثبت شد. به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي ، خداوردي كريمي نژاد امروز افزود: اين حمام در اجراي ماده يك از قانون تشكيل سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و ساير مواد و نظام نامه اجرائي آن در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده كه قدمت آن به دوره اسلامي - قاجاريه برمي گردد.
وي اضافه كرد: اين اثر فرهنگي ، تاريخي در داخل شهر اهر واقع شده است. كريمي نژاد خاطر نشان كرد: حمام قوشا به شماره ثبت 21084 در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است. 

 دی ! این حمام که تخریب شد چن شب پیش دادا ! شماره ثبت اش را برای درج تاریخ این خطه در محضر انورتان نگه دارید . اینم آخرین خبر از سایت میراث آریا در همین دو روز پیش !!!!!!!!!! عین خبر از سایت میراث فرهنگی در زیر :


 


 

























" میراث فرهنگی "
ارسال خبر : 11 خرداد 1387  (13:55)

حمام اهر در فهرست آثار ملي ثبت شد
استان: آذربايجان شرقي

به پيشنهاد سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي "حمام قوشا" در فهرست آثار ملي ثبت شد.

به گزارش ميراث آريا(chtn)و به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي ؛ سرپرست سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي با اعلام اين خبر افزود: اين حمام در اجراي ماده يک از قانون تشکيل سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و ساير مواد و نظام نامه اجرائي آن در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده که قدمت آن به دوره اسلامي - قاجاريه برمي گردد.

خداوردي کريمي نژاد اضافه کرد: اين اثر فرهنگي ، تاريخي در داخل شهر اهر واقع شده است.

سرپرست سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي اضافه کرد : حمام قوشا به شماره ثبت 21084 در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.
/104

۱۴ نظر:

  1. Dorood bar shoma, Aziz jan hamin baala ha sareh Hamame Khosro Aqa dar Esfahan amaamd be daste Aqaye Karbaschi. saaleh 1372 ya 3 , ke too majaleh ye asar ham neveshtand, Majjaleh ye ASAR shomare ye 3 ro bebin.

    پاسخحذف
  2. صادق جان از این ایرانی نما ها چه توقعی داری شما؟!


    زمانیکه آب سد را به جان آثار باستانی "تخت جمشید" انداختند، مگر کسی از میراث فرهنگی کـَــکش هم گزید!؟


    اینان برای خراب کردن آنجایند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    نه آبادی عزیزم...

    پاسخحذف
  3. دوست عزیز این اولی نیست آخری هم تا اینها هستند متاسفانه نخواهد بود اما خارج از این مطلب در پست قبلی نام چهارراه گلباد آه از نهادم برآورد یکی از عزیزانم ساکن آنجا و من بیست و اندی سال در حسرت او و تبریز اگر راهت انشااله نه برای بیمارستان از آنجا افتاد یادی ودعایی از این حقیر کن.
    ساق اول
    وار اول

    پاسخحذف
  4. سلام آقاي اهري

    قرار نبود تا امتحانات پايان ترم بيام . اما خوب چون نمي تونم تا اواسط شهريور بيام و نظر بدم گفتم بيام نگيد فلاني چه آدم بي معرفت و ...

    چند تا كار برام پيش امده كه بعد از امتحانات پايان ترم – انجامش تقريبا يك ماه و نيم طول مي کشه! از جمله اتمام پروژه ای که در دست دارم و...

    پاسخحذف
  5. شيوه اي كه گياه شناسان براي تقسيم بندي گل ها به كار مي گيرند مرا به ياد سياستمدارها مي اندازد كه چطور آفريقا را به كشورهاي مختلف تقسيم كردند.

    پاسخحذف
  6. تیشه زدن به ریشه تاریخ اون کتیبه خلیج فارس هم به همین سرنوشت دچار شد

    پاسخحذف
  7. سلام
    متا سفانه از این بر خوردها همیشه در ایران عزیز ما بوده و هست
    به امید روزی که قدر داشته های سرزمینمان را بدانیم

    پاسخحذف
  8. آقای اهری از انعکاس و لینک خبر حمام قوشالار بسیار سپاسگزارم.
    یک موضوعی است که مدت هاست می خواستم مطرح کنم و آن این که اغلب نظر دهندگان به موضوع پست توجه نمی کنند و به خوش و بش و احوال پرسی و چند کمله بی ربط بسنده می کنند. آیا محیط وبلاگ برای طرح نظرها و ایده های متفاوت مناسب نیست. شما که پدر وبلاگ ارسباران هستید در این مهم وارد عمل شوید و در ترغیب دیگران برای جدی تر گرفتن این رسانه ی نوظهور و مهم تلاش نمایید.
    بیش از پیش موفق باشید.

    پاسخحذف
  9. سلام...من امروز در وبلاگتان خبر فوت پدر گرامی تان را دریافتم....خیلی متاسفم و صمیمانه تسلیت مرا بپذیر...دلم گرفت...مردی نازنین که از قدمهای آرام او کوچه ی ماهم نفس می کشید...باز هم برایم اهر و نوستالوژی قصه هایمان و آدمها زنده شد..امروز صبح خیلی شماره ی شما را گرفتم برای عرض تسلیت و شرمندگی خدمت حضور ...تان/
    اما حاصلی نشد...در واقع تلفن ما قطع بود...بعضا خستگی و امور ...رمقی نمی ماند...و با بچه ها در کار با رایانه به ترافیک بر می خوریم و ....
    هنوز برایم مرگ غم انگیز مادرم فراموش ناشدنی است...
    باز هم من حقیر را در غم پدر گرامی تان شریک بدار....اندوهتان پایان و عزیزان و عمرتان پاینده و خوش ....

    پاسخحذف
  10. سلام.میدونی گاهی واقعیت، روی هر چی سناریو و قیلمنامه را سفید میکنه.این ماجرای حمام هم از همانهاست.

    پاسخحذف
  11. دوستان چرا الکی ناراحتید؟
    خدای ناکرده مسجد و امامزاده ویران نشده که غم گرفته اید ،یه حموم ناقابل که اینقدر آه و ناله نداره.
    شماها که باستان شناس نیستید،آخوندها بهتر میدانند چه چیز را ویران و چه چیز را آباد کنند.

    پاسخحذف
  12. روزگار خوش
    دوست عزیز با اجازه این مطلب را در وبلاگ چکاچک انداختیم. در ضمن خوشحال می شویم که سری به ما بزنی.

    پاسخحذف

نظرتان راجع به این مطلب چیست ؟