۱۳۸۸ خرداد ۳۱, یکشنبه

روزهای تلخ

 درد مشترک


در روزهای جنگ غزه، یک‌بار برای همدردی، به دوست فلسطینی‌ام گفتم: شرایط سخت مردمش را درک می‌کنم.


او آن روزهایی که غزه در آتش می‌سوخت و هیچ راهی برای کمک به مردمش نبود، گفت:« امکان ندارد بتوانی درک کنی؛ وقتی همه مرزهای کشورت بسته است و راهی برای فرار نداری... وقتی دسترسی به تلفن، اینترنت و هیچ فریادرسی نداری... وقتی از درودیوار بر سر مردمت آتش می‌بارد... چطور می‌توانی یک فلسطینی را درک کنی؟»


او با بغض می‌گفت:« چطور می‌توانی درک کنی گلوله و بُمب، جواب این است که کشور و زمین‌ات را می‌خواهی...و زندگی خانواده، فرزندان و نسل بعد برایت مهم است؟ تا به حال شده با دست خالی، طعم ترس را زیر طوفان هلیکوپترهایی که تهدیدت می‌کنند و گلوله‌هایی که از غیب در سینه عزیزانت می‌نشینند، حس کنی؟»


آزاده عصاران

۹ نظر:

  1. سلام
    ما که دستی از دور برآتش داریم نیز دراین مورد چیزی نوشته ایم.

    پاسخحذف
  2. با این وضع الکی خوشی هم درد ادم و دوا نمیکنه الان میشه درکشون کرد اما این بار تک تیراندازها داخل خود مردمن تشخیص دادنشون مشکله

    پاسخحذف
  3. این دولت در حق خیلی از خونواده ها داره ظلم می کنه.خیلی از مادرا وقتی شبا بچه هاشون می ره بیرون انتظار شهادت بچه هاشون رو دارن.چه گلوله هایی و جه جاقوهایی که جوون نکشتن...جه باتم هایی که دست دخترای بیجاره رو خورد نکرد...در شب تاریک ما صبح بخیر آقای احمدی نژاد...

    پاسخحذف
  4. سلام خوبین؟خیلی وقته وقت نکردم بیام سری به یه یار قدیمی بزنم...این تظاهرات انقد فکرو خیالمون رو خراب کرده که نگو...از یه طرفم زیر تمرینای شدید تیم ملی عظله پام پاره شد 2تا عمل کردم و 1 سال زحمتم به باد رفت و در حالی که از 4 تا باشگاه پیشنهاد داشتم 1 سال از والیبال دور شدم...چند وقت پیش تازه از اردوی تیم ملی رها شده بودم داشتم از خیابون ولیعصر می اومدم سمت ونک که یه بنر دیدم که نوشته روز جهانی ام اس یاد شما افتادم...4 ماه شد که اهر نیومدم...دلم کلی واسه اهریا تنگ شده...این جوریم که معلومه ترکا تنها کسانی هستند که تظاهرات نکردن...سردستشون غسل شهادت گرفته آماده شهادت شده...

    پاسخحذف
  5. یاشاسین ایران...
    اکه وقت داشتین یه ایمیل از اوضاع احوال شهرمون از آدماش و اتفاقاش بم بزنید

    پاسخحذف
  6. www.wizenir.blogfa.com
    سلام فیـــلتر شکــن میدانم!!!؟؟ این روز ها همه دنبال فیلتر شکن هستن !! نگران نباشید شما هم میتوانید بیاید دانلود کنید
    اگر کسی میخواهد فیلتر شکن همین الان بیاد چون ممکن هست سایت فیـــلتر شود ؟؟؟ منتطریم
    http://www.wizenir.blogfa.com
    -------------------------------------------------
    www.wizenir.blogfa.com
    سلام فیـــلتر شکــن میدانم!!!؟؟ این روز ها همه دنبال فیلتر شکن هستن !! نگران نباشید شما هم میتوانید بیاید دانلود کنید
    اگر کسی میخواهد فیلتر شکن همین الان بیاد چون ممکن هست سایت فیـــلتر شود ؟؟؟ منتطریم

    پاسخحذف
  7. دشمن ما منطق ضد بشر دارد

    پاسخحذف
  8. سلام

    آقای اهری من به ادرسی که دادید رفتم منتها چند سوال دارم..
    منظور از شماره شناسایی گوگل چیه؟ همینطور تگ بلاگرولینگ؟
    دقیقا متوجه نشدم که این فید هارو چطور باید پر کنم!

    پاسخحذف
  9. می بینی صادق جان چه بلائی سر ملت اوردن مرگ اون دختره ندا وحشتناک بود ما که زمان انقلاب نبودیم یادمه همیشه شاه رو یک ادم جلاد و ادم کش بهمون معرفی کردن همیشه ازش نفرت داشتیم چون می گفتیم جوون های مملکتمون رو کشته . ولی حالا خودشون دست هرچی ادم کشه از پشت بستن

    پاسخحذف

نظرتان راجع به این مطلب چیست ؟