۱۳۸۸ تیر ۳۰, سه‌شنبه

قراردادهاي ما ايراني جماعت

اگر خُرده نگيريد ميگويم همه چيزمان به همه چيزمان مي آید !



از ديگران شنيده و خوانده و خود نيز به تجربه آزموده ايم كه گرما براي بيماري ام.اس مضر است . حسب الفهممان ! در هنگام وبگردي به سايتي برخورده بوديم كه استخر بادي ارائه ميدهد . خودمان هم گرممان شده بود و منت بر منزلبانو نهاده ( الامان! از دست مردهای ایرانی)  در خواست يكعدد استخر فرموديم . در قرار داد اينترنتي آن شركت كه از طريق سايت تابناك جناب محسن رضايي به آن دست يازيده بوديم چنين آمده است : در هر کجای ايران که هستيد سفارشات خود را يکروزه تحویل بگيريد. خوشحال شديم و سفارش داديم . البت كه پول را بحساب ايشان نريختيم از بس كه شيادي و كلاهبرداري اينترنتي خوانده و ديده بوديم . وجه را بحساب برادر ِ منزلبانو در تهران حواله فرموده تا ايشان با مراجعه مستقيم به آن شركت محترم و يا محترمه! تقاضاي يكعدد استخر اينقدري را بكند . تقاضاي ما در روز سه شنبه هفدهم تير ماه داده شد و ما استخر را در روز چهارشنبه بيست و چهارم تير ماه تحويل !!!!؟؟ تحويل ؟ بله تحويل گرفتيم . چطوري ؟ الان عرض ميكنم خدمتتان . قرار بود ما اين استخر را در درب منزل و از طريق پست دريافت كنيم .


درست در آن روز صبيه، مرا براي گرفتن كارت شركت در كنكور پزشكي (صبح زود و ساعت شیش )(گفته باشم ! حقیر شدیدن خوشخواب و یا بقولی صبح خواب است ) بيدارم  كرد كه برويم تبريز . رفتيم . كارت را گرفته و ايشان را در منزل دايي جانشان سكنا گزيديم . آخه كنكور روز جمعه بود و بايد ساعت چهار بامداد روز جمعه بازهم حركتي از شهرستان ميفرموديم تا به مركز استان برويم  لذا "گزيده" فهمي كرديم . برگشتني - داشتم به تنهايي نزديكيهاي اهر ميرسيدم كه موبايلم به فغان در آمد . پشت خط ، آقايي گفت : سلام آقاي اهري . شما در ترمينال مسافربري اهر بسته اي داريد از تهران ، بياييد و تحويلش بگيريد . بيست كيلومتري به اهر مانده بود . تا رسيدم اهر رُل به ترمينال پيچاندم كه در ورودي شهر بود . به تعاوني ۱۴ رفتم . گفتند اين بسته شماست . و يك بسته نزديك پنجاه كيلويي را نشانم دادند . روي كارتون را خواندم و ديدم آدرس خودم است . پرسيدم چيست ؟ گفتند : استخر باديست . از تهران برايتان فرستاده اند . مزه اي بين لَزِجي خوشحالي و دُم گيري بچه گانه !  گريبانگيرمان شد . گفتم : قرار بود اين بسته به آدرس منزل پست شود اينجا چيكار ميكند ؟ ... خواستيم با جوانكي( منظور نوجوان است) كه ميخواست كمك حالمان باشد تا بسته را به داخل ماشينم انتقال دهيم صداي نازنيني كه پشت كامپيوتر نشسته بود گفت : شانزده هزار تومان پول حمل و نقلش است . شما را ميشناسم ! اگر در جيبتان اين مقدار حضور ندارد من پرداخت ميكنم و شما بعدن پول مرا پس بدهيد . تازه! به ایشان( اشاره به نوجوان) هزار تومان هم از برای کمک به شما بدهید.


خجالت كشيدم و قرارمان را با شركت و يا شركته! در ذهنم مرور كردم . و بر همه نفهمي هاي خود و اوشون و ايراني جماعت ( بخصوص از نوع بازاری که خودم هم ... هی! ) صلوات بلند بالايي فرستادم . آيا هميشه خدا ، قراردادهاي ايروني يك جايش بايد بلَنگد ؟


پي نوشت : با اينهمه بين خودمان باشد ها ، عجب حالي ميده استخر بادي در اين گرماي آشفته كُن !


 پي نوشت دو : كامنتهاي پست قبلي را مد نظر دارم . نگرانش نباشيد .

۷ نظر:

  1. تا تمام شدن سطور آخر خیلی نگران بودم که با این همه زحمتی که استخر را به خانه رساندید نکند سوراخ باشد و پاره باشد؟ خدا را شکر که بالاخره سالم تحویلش گرفتید.به سلامتی. الهی که صبیه خانم از رشته مورد علاقه اش قبول شود

    پاسخحذف
  2. بازم خوبه شما هر جوری هست تحویل گرفتین.ما یه وسیله ای از تهران 120 هزار تومن ناقابل دادیم واسمون بعد یکسال و کلی تلفن بازی و پیگیری فرستادن و جنس خراب از آب دراومد.دوباره با هزینه خودمون پس فرستادیم و هنوز هم که هنوزه منتظریم جنس سالم تحویل بگیریم.پیگیریهامونم به جایی نرسیده.شیطونه میگه یه پست بزن آبروشونو ببر.شرکت معروفی هم هست خیر سرش
    استخره هم مبارکتون

    پاسخحذف
  3. آخی قارداش بورا ایران دی اروپا کی ده گیل!!! سنده گیر وئریبسن ها؟!!

    پاسخحذف
  4. نه آقا چرا خرده بگیریم بنده با تمام وجود به این امر اعتقاد پیدا کردم که از ماست که بر ماست

    پاسخحذف
  5. lottery پارسال آمریکا که برگزار شد اعلام کردند که 1 جولای نتایج اعلام میشود ؛ جالب اینکه 2 روز جلوتر ؛قبل از اینکه نتایج در سایت اعلام شود نامه آن از طریق پست تحویل شد.اینکار مرا دقیقا" یاد نظم موجود در اینجا انداخت...!!!

    پاسخحذف
  6. با آرزوی موفقیت برای صبیه خانم استخر مبارکتان باشد و هوای مناسب و لحظه های شادی برایتان آرزو دارم .

    پاسخحذف
  7. مبارکه همه بر و بچ اداره حسودیشون شد نه به استخر بلکه به جای بزرگی که میتونی استخر و توش اب کنی اما مواظب باش اب نری

    پاسخحذف

نظرتان راجع به این مطلب چیست ؟