۱۳۸۸ مهر ۹, پنجشنبه

امروز چقدر که به باد نسپردیم

اگر عیالوار باشید بیشترخواهید فهمید که ما چه مان است . داشتیم برای عیادت بیماری از سوپرمارکتی کمپوت آناناس میخریدیم به تعدادی . چند تایی خریده و سوار ماشین شدیم با دوستمان . دانه ای هزار و سیصد تومان (حالا محله شما قیمتش چند باشد مد نظر نیست )
دوستمان موقعی که کلاچ گرفتیم و دنده به یک داده بودیم سر برگرداند وبا حالت نگاه عاقل اندر سفیه گفت : اهری جان، فکر نمیکردم که اینقدر خُل تشریف داشته باشید ! مگر سردرد و یا احیانن هِد بند مسئله دار رنگی داری که همین کمپوت را از محل اصلی تهیه نمیکنی ! همانجا که همین سوپری ها هم تمامن کالاهای موجود مغازه شان را از آنجا تهیه میکنند . ما را بگو ... زوم کردیم روی اعتراضش و پرسیدیم : مگر این کمپوت آناناس را در آنجا چند میفروشند . گفت : هفتصد تومان . از بس که روی اینگونه مسائل حساس نبوده و بنا به اقتضای شغلی مان مانده  و نمانده ایم ! رُل چرخانده و به محل مذکور مراجعه کردیم .  اولین سوالمان از فروشنده این بود : آقا ژیلت اصل ترکیه ! ( ایرانی نه ها . چون ایرانی ها موشک باز هستن  فعلن ) چند ؟ گفت چارصد تومن . گفتیم رُب سانیای مشهدی چند ؟ گفتند : 1690 تومان ! ما داشتیم همین رُب را دو هزار و پانصد تومان میخریدیم . همچنانکه داشتیم شاخ در می آوردیم از نظر بُزی ! پرسیدیم روغن مایع بزرگ لادن چند ؟ گفتند : 2550تومان . دستمال رُلی توالت و کاغذی معمولی و اسکاچ و چای کیسه ای و مربا و خرما و زیتون ( اسپانیایی توپرِ فلفلی ، سیاه  ترکیه،   و ...) و همچنین نخود و لپه و لوبیا و عدس و حتا کره  ... را قیمت گرفتیم . وقتی دیدیم قضیه از چه قرار است ، خیلی سفارش به این یکی آقا دادیم . تازه . شب با ماشینش همه سفارشاتمان را در درب منزل تحویل داد . ما هم طبق فاکتور ارائه شده و البت دقت در تعداد ،  احتساب کرده  و ملتفت شدیم  که با اینهمه  حدود شصت هزار تومان به باد نداده ایم .

۲ نظر:

  1. اون وقت اون محل اصلی کجا بیده؟؟

    پاسخحذف
  2. در کانادا هم اختلاف قیمت بین اجناس سوپرمارکت ها و فروشگاه های کوچکتر بسیار قابل توجهه، خصوصآ اجناسی که تولید داخلی نیستن.

    پاسخحذف

نظرتان راجع به این مطلب چیست ؟