۱۳۸۹ شهریور ۷, یکشنبه

اعتراض بیماران ام اس به گران شدن داروی خارجی

برخی از خانواده های بیماران ام اس با حضور در محل انجمن ام اس و ارسال نامه، خواستار پاسخگویی وزارت بهداشت به گرانی 200 هزار تومانی قیمت داروی خارجی آوانکس شدند.
به گزارش خبرنگار مهر، بیماران مبتلا به ام اس با اعتراض به گران شدن داروی خارجی "آوانکس" عنوان می کنند که توانایی مالی برای تهیه این دارو را ندارند.
به گفته یکی از بیماران، قیمت این داروی خارجی از 220 هزار تومان به 420 هزار تومان رسیده که این میزان پرداخت برای مصرف یکماه بیماران مبتلا به ام اس است.

دکتر احمد شیبانی، معاون غذا و داروی وزارت بهداشت در رابطه با اینکه چرا یارانه داروی آوانکس قطع شده گفت: با توجه به اینکه داروی ایرانی "سینووکس" از نظر کمی و کیفی پاسخگوی نیاز بیماران است و متخصصان نیز آن را تائید کرده اند واردات داروی خارجی قطع نشده اما برای حمایت از تولید داخل، یارانه داروی داخلی و خارجی این بیماران یکسان شده است.
در همین رابطه محسنی که همسر 45 ساله اش مبتلا به ام اس است، به خبرنگار مهر گفت: یکبار داروی ایرانی را استفاده کردیم اما یک هفته همسرم در بیمارستان بستری شد و من ماندم چگونه از دو فرزندم نگهداری کنم.
این شهروند با گلایه از مسئولان وزارت بهداشت که پاسخ قانع کننده ای برای افزایش قیمت داروی خارجی ام اس نمی دهند، افزود: هزینه ای که هر سال بابت دارو و درمان همسرم می پردازم حدود 6 میلیون تومان است. حالا اگر این آمپول یکماه به همسرم تزرق نشود فوت می کند و من می مانم که چگونه فرزندانم را نگهداری و سرپرستی کنم.
ام اس یک بیماری مزمن و خود ایمنی است که سلولهای التهابی به بافتهایی از مغز یا نخاع و چشم حمله کرده و موجب تخریب اختلالات حرکتی و کم بینایی می شود. حداقل سنین مبتلایان 18 و حداکثر 40 سال است که به علت پایین بودن سیستم ایمنی بدن زنان، 65 درصد مبتلایان را تشکیل می دهند.

منبع

۳ نظر:

  1. حالا اگر این آمپول یکماه به همسرم تزرق نشود فوت می کند!!!!!!!!!!!!!!!

    آقا اهری این چی میگه مگه با تزریق نکردن ماها میمیریم آخه؟ درسته که از قیمت دارو شکایت داریم و دیگه نباید واقعیت رو وارونه جلوه بدیم، کی از عدم تزریق تا حالا مرده؟؟؟ بله درسته آدم حالش ممکنه بدتر بشه و زمین گیر تر، ولی مرگ!!!! چه عرض کنم

    پاسخحذف
  2. با يك بار يا يك ماه تزريق نكردن نمي ميريم اما با اين استرس هايي كه اين ا ح م.ق ها براي دارو و بقيه مسائل به ما وارد ميكنن ممكنه بزودي سكته كنيم!!! آخه كجاي دنيا بجز 4 تا كشور درپيت دوست!!! دغدغه بيمار ام اس تهيه دارو هست؟
    اميدوارم اين مشكل براي خانم دكتر دستجردي يا ديناروند د.زد يا يكي از عزيزانشون پيش بياد ببينيم بازم نگران سوبسيد پرداختي به داروي خارجي هستن يا خير!!!

    پاسخحذف
  3. آقا صادق این مشکل دارو که اینطوری حل نمیشه، یه حرکت جمعی میخواد! (((البته نه حرکتی مثل اون پارچه تشکر زدن جلو شهرداری از طرف احالی کوجه... از اکییپ آسفالت کن که نه دست انداز درست کن)))!!! ملت اگه در جریان بودن شهر و استان و کشور به این سکوتی و خموشی و ظلمات نبود که، ولی جه کنیم که کلا در جریان نیستن!!!؟؟؟

    پاسخحذف

نظرتان راجع به این مطلب چیست ؟