۱۳۹۱ آبان ۲۰, شنبه

کسب مدال طلای المپیاد جهانی اختراعات از سوی تیم روباتیک دانشگاه آزاد اهر


آفرین بچه ها مبارکادون و مون باشه . سرفرازمون کردین


تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر مدال طلای المپیاد جهانی اختراعات و ابداعات بیست و سومین دوره نمایشگاه اختراعات و نوآوریهای معتبرترین المپیاد جهانی را ازآن خود کرد.
 این مسابقات که به صورت سالانه در کشور مالزی برگزار می شود امسال با شرکت بیش از 200 طرح در قالب اختراع از کشورهای مختلف در شهر کوالالامپور پایتخت کشور مالزی برگزار شد.
بعد از بررسی و جمع بندی امتیازات این تیم از طرف کمیته فنی و داوری جهانی طرح های(اختراع) برگزیده معرفی شدند که تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر موفق به کسب مقام اول و طلای این مسابقات گردید.
این طرح که ربات دستیار پزشک نام دارد با همکاری ستار خلیلی و حامد عبداله زاده طراحی و ساخته شده است.
ستار خلیلی سخنگوی این تیم در ارتباط با این طرح ابتکاری گفت: طرح ربات دستیار پزشک جهت کمک و همکاری در گروه پزشکی و درمانی مورد استفاده قرار می گیرد که به راحتی در اکثر مراکز درمانگاهی و بیمارستانی کاربرد خواهد داشت.
وی در خصوص ویژگیهای این ربات، زمان بندی داروهای تجویز شده به صورت هوشمند و منظم و اطلاع رسانی از اتمام داروها و سرم های متصل شده به بیمار، جمع آوری اطلاعات مربوط به وضعیت عمومی بیمار از جمله فشار خون، دمای بدن و آلارم دهی در شرایط وخیم و بحرانی بیمار، طبقه بندی و بایگانی اطلاعات مربوط به بیماران و رویت آنلاین می باشد.
خلیلی از بارزترین ویژگی این ربات را توزین بیماران مرگ مغزی یا فلجی یا بیمارانی که به هر دلیل قادر به حرکت نیستند به صورت مقطعی و پیوسته جهت معالجه بیمار که یکی از اصلی ترین آیتم های معالجه هربیماری وزن بیمار در مقاطع زمانی می باشد برشمرد.
ستار خلیلی در سوابق خود، کسب دو مدال طلا، یک نقره و دو برنز در مسابقات جهانی خارج از کشور و 9 مورد مقام اول تا چهارم کشوری رباتیک، برگزیده جوان خوارزمی، پژوهشگر برتر سال 90دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر، عضویت در استعدادهای درخشان باشگاه پژوهشگران جوان، ثبت 8 اختراع و اجرای 28 مورد طرح تحقیقاتی و پژوهشی را درکارنامه خود دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرتان راجع به این مطلب چیست ؟