۱۳۹۱ دی ۳۰, شنبه

کشف داروی درمان ام.اس در ایران


محققان دانشگاه علوم پزشکی تبریز داروی گیاهی برای درمان قطعی بیماری ام. اس(MS) کشف کردند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت:این داروی گیاهی که با طبیعت گرم بر روی علایم بالینی و فاکتورهای التهابی بیماران ام. اس که مبتنی به تغذیه بوده ، ام اس نوت ( نوتریشن ) نام گرفته است.
آقای دکتر یعقوبی افزود: این دارو که از روغن گیاهان خاصی بدون عوارض به صورت شربت تهیه شده است می تواند ضایعات غشاء عصبی را از بین برده و سیال بودن را به غشاء عصبی برگرداند .
وی گفت : سهیلا رضاپور فیروزی با استاد راهنمای خود ،سید رفیع عارف حسینی دو و نیم سال روی این طرح فعالیت کرده است.
خانم سهیلا رضا پور فیروزی گفت : این مکمل تاکنون بر روی 100 نفر آزمایش شده و 65 نفر درمان را به پایان برده اند که در برخی از آنها بسته به پیشرفت و مدت زمان ابتلا به بیماری بهبودی قطعی تا نسبی حاصل شده است .
وی افزود : مدت زمان درمان با ام اس نوت ، یک دوره شش ماهه تا یک ساله بوده و بیمار برای درمان روزانه سه قاشق غذاخوری از این شربت مصرف می کند .   
نکته جالب توجه اینکه استاد راهنمای این طرح دکتر عارف حسینی نیز که استاد بیوشیمی است مدت 14 سال مبتلا به ام اس بوده و انگیزه اصلی خانم فیروزی در کشف این دارو بوده است که پس از استفاده از این دارو تا حد زیادی توانایی های خود را بازیافته است .
داروی ام اس نوت ، امسال با شماره اختراع 76745 ثبت شده و کاشف آن به دنبال مجوزهای بهداشتی از وزارت بهداشت برای تولید آن است .
بیماری ام اس نوعی بیماری خود ایمنی است که در آن بدن بر ضد خود آنتی بادی درست می کند و در قسمت های مختلف مغز پلاک هایی تولید می کند که باعث ضایعات عصبی می شود .
شیوع این بیماری در کشورمان 27 تا 73 ،در صد هزار و در آذربایجان شرقی 28 در صد هزار است .

منبع : واحد مرکزی خبر 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرتان راجع به این مطلب چیست ؟