۱۳۸۸ تیر ۱۰, چهارشنبه

قَدِ اَفرا، مبارك بادا

بچه ها با زمين خوردنشان بزرگ ميشوند


بچه ه كه دو سه سالي بيشتر نداشت ، همانطور كه شعف كرده بود از راه رفتنش و حتا خيز برداشتن و دويدنش ، جلوي پاي من به زمين خورد . طفلكي داشت گريه ميكرد و از درد زانوهاي جيز ! شده اش ضجه ميكشيد . ميخواستم بلندش كنم كه مادرش زودتر از من رسيد و ضربه اي با دست  بر سر و گردنش زد و گفت : نگفتم يواش راه برو زمين ميخوري !


گفتم : خانوم ببخشيد ها ، بچه را كه نمي زنند . من از پدر مرحومم شنيده و آموخته ام كه بچه ها با زمين خوردن قد مي كشند و بزرگ ميشوند  . شما هم ضمن رعايت ، باور بفرمائيد.


 

۳ نظر:

  1. نرو ،نکن،می افتی،مریض میشی و..............این حرفها برای بچه بازدارنده است ازخیلی نظر و سوق دهنده بسوی ترس و مرض و وسواس و......بچه باید زمین بخوره ،بلندشه خودش دویاره شروع دویاره کنه و یادیگیره متاسفانه این نوع مادرها با حصار کردن بچه اونها را از خودآموزی خیلی از رفتارها بازمی دارند

    پاسخحذف
  2. آره ..من مامان بدیم. نمیزنم ولی قبل از این که بیفته داد میزنم هول میشه!

    پاسخحذف

نظرتان راجع به این مطلب چیست ؟