۱۳۸۸ شهریور ۲۰, جمعه

چند وجهه بودن هم کاریست

دوبار هم کربلا رفته ایم


قصد اهانتی در کار نیست و حتا جسارتیکه روزه دار چگونه باید باشد هم مد نظر نیست .  اما وقتی یارو جیب بُر است ! و داد و ستدش و یا بقولی خرید و فروش و تجارت اش هیچ بویی از اسلامیت که هیچ! حتا از انسانیت هم  نبرده است ! ( سند مستدل داریم ) ماه رمضان که فرا میرسد، میشود ، یه پا مسلمانِ جبین از سجده دریده شده متاسفانه ! اینوقت است که ما عُقمان میگیرد . عید فطر هم که اعلام بشود همین آدم فردایش باز اژدهای آدمخوار قبلی میشود . مَثَلی می آوریم  و نکته به نکته دانان میسپاریم :


مرد خوش اخلاق و شیخ منصب و بظاهر مسلمانی در مسجدی نماز میگزارد . دو نفر زاهد جوان ، پشت ایشان نشسته و به عوالمات نماز گزار اشاره میکردند . یکی میگفت : مرد بخشنده ای است . و آن دیگری میگفت : چندین بار مکه هم رفته است . آن یکی توضیح میداد : از دست ناداران هم میگیرد . و باز آن دیگری ادامه میداد : به کمیته امداد هم کمک میکند  و حتا در ساختن فلان مسجد هم یکی دو میلیونی خرج و هزینه ساختش کرده است و .... این حرفها ادامه مییابد و  در نهایت به سکوت آن دو نفر منجر میشود . در همین حین نماز گزار که در قنوت بود و حرفهای پشت سرش را میشنید . سر از قنوت بر میگرداند و میگوید : دوبار هم کربلا رفته ایم .

۹ نظر:

  1. و متاسفانه کم هم نیستند

    پاسخحذف
  2. از این آدما کم نیست که با این دغل کاری ها سر از ریاست می آورند
    مثلا ریش می زارن و از این حرفا ریا کاری است و بد بختی

    پاسخحذف
  3. شما چرا یه سایت نمی زنی با این همه نظر و این چیزا
    منظورم اینکه وبلاگ رو به سایت تبدیل کن

    پاسخحذف
  4. دوست گرامی متاسفانه واقعیتی تلخ را قلم زده ایی .

    پاسخحذف
  5. گفت ای شیخ هر آنچه گویی هستم

    اما تو چنان که می نمایی هستی؟

    پاسخحذف
  6. سلام
    دنیای ما پر از آدمهایی است که از دین و دینداری صورت آن را دارند نه سیرتش ،آدمهای ادعا مدار و.............بگذریم

    پاسخحذف
  7. یاد فیلم دایی‌جان ناپلئون افتادم و برپایی جلسه‌ی عزای حسینی برای بر هم زدن جشن عروسی مخالف.

    پاسخحذف
  8. بیا برای مشتبه نشدن امر و غیره و ذالک اسمهامون و عوض کنیم شما که الکی خوش تر از منید بابا اونوقت اون بنده خدا هم با خیال راحت از اسم اهری استفاده میکند و حالش و میبرد خیلی تلخ میزنی این روزها . برای اینکه حالت خوب شه برو پیش ابوی اینجانب و بهش بگو اون امضایی که من زدم کجا بود و جریانش چیه کلی تحول ایجاد میشه برات باور کن .

    پاسخحذف

نظرتان راجع به این مطلب چیست ؟